Maddage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
4 svar
3 synes godt om
3. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Ohøj i stuen

Er der nogle af jeres børn der har maddage - altså dage hvor de står for madlavningen til familien?

Vores søn som lige er blevet 12 år, har spurgt om han må få en maddag derhjemme, og selvfølgelig må han det! Men eftersom han er vores den største har vi ingen erfaring med det

Vi har aftalt at til en start hjælper far med madlavningen, for på den måde at prøve det af, og blive fortrolig med køkkenet og dens funktioner..

Men hvad er jeres erfaringer, og hvordan har I grebet det an?

Gode tips, tricks, og "husk på at", er mere end velkomne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

livhemdrup

Mine har hver deres mad dag efter eget ønske. 

De er 5 9 og 11 år

men vi gør det altid sammen. Og på den måde får en hygge dag ud af det. 

de vælger hvad de vil lave og så bliver det handlet ind. 

De kan godt være ene om at skralde kartofler men er aldrig ene i køkkenet med knive og et varmt komfur. 

Anmeld

3. februar 2014

Lykke:)

Mom skriver:

Ohøj i stuen

Er der nogle af jeres børn der har maddage - altså dage hvor de står for madlavningen til familien?

Vores søn som lige er blevet 12 år, har spurgt om han må få en maddag derhjemme, og selvfølgelig må han det! Men eftersom han er vores den største har vi ingen erfaring med det

Vi har aftalt at til en start hjælper far med madlavningen, for på den måde at prøve det af, og blive fortrolig med køkkenet og dens funktioner..

Vi havde maddage hjemme hos os. Synes det var SUPER!

Min mor startede det egentlig da hun blev lidt træt af tre teenageres evige brok over alting

Anmeld

3. februar 2014

Lykke:)

Mom skriver:

Ohøj i stuen

...og hun blandede sig kun hvis vi spurgte om hjælp.

(Sendte lige lidt for hurtigt!)

Anmeld

18. februar 2014

Mona mcqueen

Hej.

Det er ikke så tit vi har tid til at holde maddage, så det er primært i weekenderne at vi gør det. Mine børn vælger selv hvad de vil lave, og så går vi i samlet trop op og handler det de skal bruge..de er 8 og 10 år. På den måde lærer de hele seancen omkring madlavning og indkøb. Når de har fundet det de skal bruge betaler de også selv pengene til kassedamen. De kan godt li at lave lidt ekstra ud af det-dels fordi det er weekend og dels fordi de er stolte af deres værk. Derfor ynder de at pynte bordet fint..det kan godt blive en dyr omgang, men jeg har fundet en masse billigt engangs service med sjove temaer her  http://www.ctiparty.dk/shop/temafest-159s.html . Så bestiller jeg en kasse med blandede temaer en gang imellem. Det løfter stemningen. Da de var mindre og nægtede at spise andet end leverpostej og agurk, så hjalp det også ofte at lave lidt sjov og hyge omkring måltidet.  - prøv det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.