Savlesmæk hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.312 visninger
18 svar
14 synes godt om
3. februar 2014

Sisse Vinther

Ja, min kæreste og jeg er så småt begyndt at ligge de ting frem vi gerne vil have med på fødegangen, da vi ikke med sikkerhed ved hvornår babyen kommer, eftersom jordemoderen har skønnet ham/hende til at komme 4-5 uger før tid.

Sagen er så den at jeg havde pakket 3 savlesmække. Og jeg står som førstegangsgravid og har ikke et vidt begreb om hvornår vores barn reelt set har brug for de her savlesmække, hvortil min kæreste siger at de først bruger dem fra de er et år ca. -Hvilket jeg så ikke mener

Nå, spørgsmålet er. Hvornår begyndte I at bruge savlesmække?

(De er taget op af liften igen, blandt de ting vi gerne vil have med)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Kris89

savlesmække kan jo også bruges til gylp...

selv begyndte han at savle da han var omkring 2 mdr. Mener bestemt ikke det er nødvendigt at tage med på sygehus

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Kris89 skriver:

savlesmække kan jo også bruges til gylp...

selv begyndte han at savle da han var omkring 2 mdr. Mener bestemt ikke det er nødvendigt at tage med på sygehus

Okay, mange tak!
De er som sagt også taget op igen

Og vi har nu tænkt os mere eller mindre udelukkende at bruge stofbleer til gylpen.

Anmeld

3. februar 2014

Karina84

Tror godt i kan lade dem blive hjemme og så se hvornår i får brug for dem.

Med storebror tror jeg der gik en måneds tid eller noget og der brugte vi en del. Derfor købte vi også rigeligt inden lillesøster kom til verden, og det kan tælles på en hånd (hun er snart 10mdr. nu) de gange hun har haft dem på. 
Det kan stadig komme, men det er også for at sige at ikke alle børn savler eller gylper så meget 

Anmeld

3. februar 2014

Kris89

Sisse Vinther skriver:

Okay, mange tak!
De er som sagt også taget op igen

Og vi har nu tænkt os mere eller mindre udelukkende at bruge stofbleer til gylpen.

ja stofbleer er GULD! Jacob gylpede heldigvis ikke, men fik man en der gylpede meget tror jeg en savlesmæk kan tage det værste, eller i hvert fald gøre så man ikke nødvendigvis skal skifte tøj på dem 7 gange om dagen.. selvom man er hurtig kan de nu hurtig komme af med noget

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Karina84 skriver:

Tror godt i kan lade dem blive hjemme og så se hvornår i får brug for dem.

Med storebror tror jeg der gik en måneds tid eller noget og der brugte vi en del. Derfor købte vi også rigeligt inden lillesøster kom til verden, og det kan tælles på en hånd (hun er snart 10mdr. nu) de gange hun har haft dem på. 
Det kan stadig komme, men det er også for at sige at ikke alle børn savler eller gylper så meget 

Supert!
Jeg har nemlig også købt en hel bunke ind, men de bliver da bare lagt ved det andet tøj så må vi se om der bliver brug for dem en dag

Anmeld

3. februar 2014

Sisse Vinther

Kris89 skriver:

ja stofbleer er GULD! Jacob gylpede heldigvis ikke, men fik man en der gylpede meget tror jeg en savlesmæk kan tage det værste, eller i hvert fald gøre så man ikke nødvendigvis skal skifte tøj på dem 7 gange om dagen.. selvom man er hurtig kan de nu hurtig komme af med noget

Hehe, ja, det har jeg set flere gange med andre kvinder og deres børn.
Vi lader dem blive hjemme og ser tiden an hvornår og om det bliver nødvendigt

Anmeld

3. februar 2014

modesty

Sisse Vinther skriver:

Ja, min kæreste og jeg er så småt begyndt at ligge de ting frem vi gerne vil have med på fødegangen, da vi ikke med sikkerhed ved hvornår babyen kommer, eftersom jordemoderen har skønnet ham/hende til at komme 4-5 uger før tid.

Sagen er så den at jeg havde pakket 3 savlesmække. Og jeg står som førstegangsgravid og har ikke et vidt begreb om hvornår vores barn reelt set har brug for de her savlesmække, hvortil min kæreste siger at de først bruger dem fra de er et år ca. -Hvilket jeg så ikke mener

Det kommer an på om barnet gylper eller ej. Min søn gjorde ikke, og begyndte først med savlesmæk da han begyndte at savle i forbindelse med tænder (cirka 7 mdr). 

Men jeg tror altså ikke at du får brug for dem på hospitalet. 

Anmeld

3. februar 2014

Chris86

Sisse Vinther skriver:

Når de begynder ar savle

Kan ik huske hvornår, men her var begge under et år...

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

De savler ikke rigtigt det første stykke tid, men gylp er en helt anden sag vores storgylpede lige fra han fik rigtig gang i amningen (1uge ca) hvis ikke han havde smæk på ville hans tøj være gennemblødt hvert 15. minut   stofbleer var fine til at beskytte vores eget tøj med og til at tørre ham lidt a, og gulvet, sofaen, væggene hehe, men hvis ikk han havde en smæk på, skulle vi have rullet ham ind i stofbleer 24-7 Hahaha  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.