hvornår og hvordan skal vi sige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
4 svar
5 synes godt om
2. februar 2014

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er kommet i den kedelige situation at vi bliver nødt til at flytte hjem til min svigermor da kommunen ikke mener jeg kan være alene med vores barn når h*n bliver født. Det i sig selv er ikke noget stort problem, men jeg har et barn på 6 år fra et tidligere forhold som er hos os hveranden weekend og så blev jeg i tvivl, hvor længe før at vi reelt flytter skal vi sige det til barnet og hvor meget skal h*n vide om hele situationen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min mand og jeg er kommet i den kedelige situation at vi bliver nødt til at flytte hjem til min svigermor da kommunen ikke mener jeg kan være alene med vores barn når h*n bliver født. Det i sig selv er ikke noget stort problem, men jeg har et barn på 6 år fra et tidligere forhold som er hos os hveranden weekend og så blev jeg i tvivl, hvor længe før at vi reelt flytter skal vi sige det til barnet og hvor meget skal h*n vide om hele situationen?

Er der slet ingen der har et bud?

Anmeld

3. februar 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Jeg syntes bestemt ikke i skal fortælle et barn på 6 år hvorfor i flytter, det er jo overhovedet ikke et valg barnet skal vide noget som helst om, lad barnet være et barn.... - Men fortæl gerne at i skal flytte derhjem for at din svigermor skal hjælpe til med lillesøster/lillebror ;-) 

Anmeld

3. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg syntes bestemt ikke i skal fortælle et barn på 6 år hvorfor i flytter, det er jo overhovedet ikke et valg barnet skal vide noget som helst om, lad barnet være et barn.... - Men fortæl gerne at i skal flytte derhjem for at din svigermor skal hjælpe til med lillesøster/lillebror ;-) 

hvor længe før skal vi sætte ~~~ ind i det at vi skal flytte? Bare så h*n ikke kommer her og en del af hjemmet allerede er pakket ned.

Vi har et rigtigt godt forhold med min eks og vi spiser ind i mellem sammen, så jeg overvejede om vi skulle invitere min eks med op og spise hos min svigermor, så h*n kan se "far kan stadigvæk komme på besøg" er det en god ide?

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

Når pakkeriet ikke længere kan skjules for din søn, er det nok en god ide at fortælle ham det. 

Og helt enig i, at der bare skal fortælles at din kærestes/mands mor lige skal hjælpe til med den lille ny. Helt uden dramatik eller noget negativt. 

Og så fortæl ham han gerne må komme med spørgsmål, når/hvis han kommer på noget, men at svarene uanset spørgsmålet nok helst skal pakkes ind i lidt lyserødt vat. "positive briller på" 

Og at invitere hans far til spisning efter i er flyttet, lyder da som en fin ide, så der opstår total sammenhæng i din søns verden..såfremt alle er med på det at det er en god ide. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.