familieferie med 2 måneder gammel baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

551 visninger
2 svar
2 synes godt om
2. februar 2014

tossen93

sagen er den at vi er blevet inviteret med hele min familie på ferie. det er en 4 timers køretur, så tænker ikke at køreturen vil være det største problem.

det er vores første barn, og tænker at det jo ikke får ret meget ud af en sådan ferie, men at det måske tværtimod er for mange indtryk? 
feriestedet er et badeland, men også stort jungleland og andre aktiviteter, da der er 3-4 andre små børn med. jeg tænker dog at vi jo nok ikke kommer til at bruge badelandet med en så lille baby  

tænker at det kan blive meget hyggeligt alligevel da jeg også har store søskende uden børn der skal med, og forældre der ikke er de største vandhunde, og vi dermed bare kan bruge noget tid med dem imens de andre med børn er i badeland.

men tror i det ville blive mere besværligt end godt, og give for mange indtryk med 4 dage så larmende et sted? 
vi ville selvfølgelig sørge for at vores værelse hurtigt kunne afbestilles hvis nu det bliver helt uoverskueligt at tage afsted fordi baby viser sig at være kolik barn, eller vi bare er for trætte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

De3Guldklumper

tossen93 skriver:

sagen er den at vi er blevet inviteret med hele min familie på ferie. det er en 4 timers køretur, så tænker ikke at køreturen vil være det største problem.

det er vores første barn, og tænker at det jo ikke får ret meget ud af en sådan ferie, men at det måske tværtimod er for mange indtryk? 
feriestedet er et badeland, men også stort jungleland og andre aktiviteter, da der er 3-4 andre små børn med. jeg tænker dog at vi jo nok ikke kommer til at bruge badelandet med en så lille baby  

tænker at det kan blive meget hyggeligt alligevel da jeg også har store søskende uden børn der skal med, og forældre der ikke er de største vandhunde, og vi dermed bare kan bruge noget tid med dem imens de andre med børn er i badeland.

men tror i det ville blive mere besværligt end godt, og give for mange indtryk med 4 dage så larmende et sted? 
vi ville selvfølgelig sørge for at vores værelse hurtigt kunne afbestilles hvis nu det bliver helt uoverskueligt at tage afsted fordi baby viser sig at være kolik barn, eller vi bare er for trætte.

Jeg ville ikke have noget problem med at tage med. Det bliver da super hyggeligt - skal i bo sammen alle sammen?

Badelandet kan jo sagtens benyttes af en af jer mens den anden er sammen med baby - eller baby kan tages med i varm vandsbassinet i 15-30 min og så op igen.

Jeg ville køre selv så vi havde muligheder for at holde de pauser det kræver med en så lille en i autostol

God tur

Anmeld

2. februar 2014

chas12

tossen93 skriver:

Vi var på Gran Canarie med vores da han var 2 mdr -  med hele familien! Og hvor var det bare super! nu  var han også en nem dreng,,  men vi har været afsted nogle gange efterfølgende - men det var klart nemmest første gang.

Så jeg vil helt sikkert sige tag af sted! Selvfølgelig ikke hvis i får et barn med kollik som du skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.