For meget SU udbetalt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Mira0911

Ja som der står.. For meget SU udbetalt... Og det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen...

I 2003 læste jeg til Ernæringsassistent... Ved siden af havde jeg et studiejob i et supermarked - Hvor jeg så blev fastansat når jeg var færdig på skolen... Kunne ikke gennemføre udd. da ryggen sagde stop.... 

Nu går jeg og undre mig rigtig meget over at skal betale 20000,- tilbage i SU..
Fordi de MENER at jeg har været under lønnet praktik.. Studiejob i et supermarked, hvor jeg sidder ved kassen, har ikke noget med ernæringsassistent at gøre....

I brevet jeg fik fra SU, stod der at jeg havde været under praktik med løn, så skulle betale end del tilbage....
På girokortet står der For meget udbetalt SU....  Det hænger jo ikke sammen nogen steder...

Hvad pokker kan jeg gøre? Jeg synes det er rigtig uretfærdigt at betale tilbage på noget som slet ikke har fundet sted...

Håber nogen kan hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Honningblomst

Hej og sikke noget tis..
Men når du er på su må du jo ikke bare tjene en masse ved siden af...og så mener jeg at det gælder hele det år du har fået su...altså har du fået su et halvt år og arbejder det sidste halve, så kan det have en betydning....jeg mener det, men ved det ikke...kan huske der var noget debat om det for et stykke tid siden...de ville gøe sådan at man sagtens måtte tjene alt det man ville når man var førdig på su...
Men du må jo få lavet en god afdragsordning....det kan man heldigvis hos su..
Knus Eva...

Anmeld

3. august 2009

Mie A

Eva skriver:

Hej og sikke noget tis..
Men når du er på su må du jo ikke bare tjene en masse ved siden af...og så mener jeg at det gælder hele det år du har fået su...altså har du fået su et halvt år og arbejder det sidste halve, så kan det have en betydning....jeg mener det, men ved det ikke...kan huske der var noget debat om det for et stykke tid siden...de ville gøe sådan at man sagtens måtte tjene alt det man ville når man var førdig på su...
Men du må jo få lavet en god afdragsordning....det kan man heldigvis hos su..
Knus Eva...

Det håber jeg da ikke er rigtigt. Så rammer det jo nærmest alle... folk bliver jo færdige med studierne om foråret/sommeren og så får de fleste jo et fuldtidsjob lige bagefter.

Anmeld

3. august 2009

Balderson

Selvfølgelig træls for dig...

Men jeg kan så vidst huske at det kun er op til et vis beløb man må tjene om mdr. ved sit studiejob og hvis man tjener mere end dette beløb og så får fuld SU, så får du jo for meget og skal betale det tilbage...

Jeg ved at du altid har mulighed for at klage, dette kan du jo vælge at gøre...

Men ellers så er der nok mulighed for at få en afdragtsordning...

Anmeld

3. august 2009

Honningblomst

Mie A skriver:

Det håber jeg da ikke er rigtigt. Så rammer det jo nærmest alle... folk bliver jo færdige med studierne om foråret/sommeren og så får de fleste jo et fuldtidsjob lige bagefter.

Jeg mener altså der var noget om det...med at mange blev fanget i det...ved ikke om det så mest var dem der blev færdige på et bestemt tidspunkt af året...jeg må lige prøve at google lidt her-smiler
Knus..

Anmeld

3. august 2009

Anja

Mie A skriver:

Jeg ved ikke om reglerne er ændre fornylig, men jeg VED at de i al fald har været sådan, at hvis du fx blev færdig om sommeren med en universitetsuddannelse og så fik et godt betalt job med det samme, så skulle du betale noget su tilbage fordi du samlet over året kommer til at tjene mere end du må, når du samtidigt nogle mdr får su.

Død uretfærdigt efter min mening.

Men synes også, at det er fair er der er regler for, hvor meget du må tjene samtidigt med du modtager su  - det er jo meningen, at du skal bruge tiden til at studere og ikke arbejde ......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.