Anonym skriver:
Jeg er gravid med vores nummer 2. Ved vores første barn var jeg/vi i det man kalder tidlig indsats da jeg var under 18. min egen læge har sådan indirekte sagt at der ikke er noget denne gang. det er slet ikke noget vi har været inde på og jeg fik afvide jeg bare ville få en indkaldelse til jordmoder omkring uge 17 af graviditeten. Nu har jeg så modtaget brev fra mit fødested, at jeg er indkaldt til et møde med en læge mhp videre forløb osv.... Der står "tilbydes du" men er det nu også et tilbud jeg kan takke nej til? Jeg går i skole, og kan ikke rende til jordmoder i ny og næ og ta fri, jeg er ikke interesseret i det, og der er ingen grund til det. Og det er ikke fordi jeg har en dårlig selvindsigt, der er vitterligt ingen grunde for hvorfor jeg skulle i tidlig indsats igen... Andet end min alder.. 20 år. (min mand er ikke ung, han er over 25) ..... Hvad gør jeg lige?
Du skal til den samtale med lægen som jo vurdere om der er en behov..
Jeg er selv i tidlig indsats forDi jeg har gået sygemeldt...
Jeg skal ikke til flere JM besøg end ellers, men der er bedre tid når jeg er der til at snakke hvis der er behov. Og det synes jeg er rigtig rart at have muligheden..
Så har jeg det sådan grundlæggende at man skal tage imod den hjælp man bliver tilbudt for måske ser nogen noget man ikke selv tænker over og det kan bestemt ikke være en skade til med ekstra rådgivning, eller bare muligheden for det..
Jeg var ikke i tidlig indsats med mit 1. barn.
Da jeg snakkede med lægen, snakkede vi også om at det var en god idé at starte op, og hvis det ikke var nødvendigt kunne jeg altid hoppe ud og starte i den alm jordemoder ordning..
Anmeld