gode muffins der kan fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.378 visninger
6 svar
4 synes godt om
1. februar 2014

BigHope13

Åh de kære damer, Thor skal dåbes her den 23 februar og jeg har allerede lidt stress over det.

Vi har bestilt buffet fra kokken og jomfruen , min veninde laver is til dessert og så tænker jeg at der lige skal være lidt kage og chokolade til kaffen.
men hvorfor noget kage??
Jeg synes jo de flotte kager med fondant og lignede som bliver vist herinde er fantastiske og ville ønske jeg kunne finde ud af den men tror jeg bliver for stresset hvis jeg begiver mig ud i sådan noget.
Så jeg tænker på at lave muffins og så bare pynte dem med blå og grøn glasur.

Men er der nogle særlige muffins opskrifter i kan anbefalede og de skal gerne kunne fryses så jeg kan lave dem weekenden inden dåben, sådan så de blot skal pyntes inden festen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

B&J

alt fra banan, squash, chokolade, oreo, muffin ja der er sikkert flere slags men de har været i fryseren her og de er så lækker svampet når man Tøger dem op

ud af ovnen og køle dem af også i fryseren

Anmeld

1. februar 2014

MsDane

BigHope13 skriver:

Åh de kære damer, Thor skal dåbes her den 23 februar og jeg har allerede lidt stress over det.

Vi har bestilt buffet fra kokken og jomfruen , min veninde laver is til dessert og så tænker jeg at der lige skal være lidt kage og chokolade til kaffen.
men hvorfor noget kage??
Jeg synes jo de flotte kager med fondant og lignede som bliver vist herinde er fantastiske og ville ønske jeg kunne finde ud af den men tror jeg bliver for stresset hvis jeg begiver mig ud i sådan noget.

Men er der nogle særlige muffins opskrifter i kan anbefalede og de skal gerne kunne fryses så jeg kan lave dem weekenden inden dåben, sådan så de blot skal pyntes inden festen.

Hvis du googler kagestorchens McDonald's muffins! Dem bruger jeg altid og tager dem så først ud om morgenen. . Bager mine som mini og de tøer op på en time. . Du kan lave en blåbærmousse dagen før, så den bare lige ee klar til at sprøjte ud og så kan de pyntes fint

Anmeld

1. februar 2014

Victoria2013

BigHope13 skriver:

men hvorfor noget kage??

"Min" skudsikre opskrift på cupcakes kan sagtens bruges til cupcakes der skal fryses

til ca. 12 stk:

150 g mel
150 g smør
150 g sukker
3 æg
1½ tsk bagepulver
vanille/vanillesukker efter smag

Smørret smeltes og dejen røres sammen. Tilsæt nu fyld efter behag - fx et par tsk kakaopulver og 50 g. hakket chokolade, eller 1-2 mosede bananer og hakket chokolade, eller 1 skrællet æble skåret i tern samt 1 tsk kanel. Kun fantasien sætter grænser, den her opskrift kan bruges til alt muligt  

Fyld dejen i cupcakesforme (2 indeni hinanden hvis man ikke har en fast form at komme dem i) og bag dem ved ca. 200 grader i alm. ovn (IKKE varmluft) i 20-25 minutter afhængig af ovnen. Afkøles og fryses eller pyntes

Anmeld

1. februar 2014

BigHope13

Tusind tak for jeres svar så det vel bare at gå i krig

Anmeld

10. februar 2014

Rikke2404

BigHope13 skriver:

men hvorfor noget kage??

Blåbærmuffins er også lækkert Jeg bagte nok 50 før jeg fødte. Tænkte at jeg ikke rigtig havde tid til det, når jeg havde født. Så var det bare at tage dem op af fryseren et par timer før der kom gæster

Anmeld

11. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

opskrift fra min storebror der er bager og som jeg selv konstant har liggende i fryseren med diverse smagsvarianter

Chokolademuffins:

300 g mel

1 spsk bagepulver (læg mærke til spsk IKKE tsk)

50 g kakao

125 g sukker

150 g chokolade knapper/plade hakket i stykket (eller knust pålægschokolade dog ikke mere end 100 g)

2 æg

115 g smør

2 dl mælk

bages på 200 grader i 15-20 min alt efter størrelsen på formene

Plejer selv at lave dem ved 180 grader i 12 min da jeg bruger ministørrelses muffinforme.

Ellers er der de alm. muffins hvor du selv tilsætter smag:

115 g smør

115 g sukker

2 æg

120 g hvedemel

1 tsk bagepulver

samme bagetid.

Og et hit her er at tage noget syltetøj/marmelade, blende det og så varme det 10 sek i mikroen og pensle det på

det er oftest de almindelig jeg laver og så putter jeg alt muligt i...

har både diverse essenser, prøvet med revet chokolade i midten, vaniljesukker, kanel(var et KÆMPE hit her til jul ).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.