Hoste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
6 svar
3 synes godt om
31. januar 2014

AnthonsMor

Hej ladies - og de få mænd der tør være i en vild hønsegård

Anthon hoster helt afsindigt her til aften.. Er der nogen der har nogen gode husmorråd - så jeg er fri for at stoppe ham med diverse hostestillende fra apoteket?

Har prøvet med kamillete, det når ikke engang ned i halsen før han spytter det ud - må han få alm. frugtte? Tænker det er varmen fra vandet der er godt til halsen, og jeg ville da selv foretrække ALT ANDET end kamillete!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

Hullabullabulla

AnthonsMor skriver:

Hej ladies - og de få mænd der tør være i en vild hønsegård

Anthon hoster helt afsindigt her til aften.. Er der nogen der har nogen gode husmorråd - så jeg er fri for at stoppe ham med diverse hostestillende fra apoteket?

Har prøvet med kamillete, det når ikke engang ned i halsen før han spytter det ud - må han få alm. frugtte? Tænker det er varmen fra vandet der er godt til halsen, og jeg ville da selv foretrække ALT ANDET end kamillete!

Et friskskåret løg i en skål ved siden af hans seng.. Kan ikke huske om det skal i vand men det kan du evt Google

Hæve hovedgærdet på sengen

Lun mælk

Og masser af væske..

God bedring med det lille pus

Anmeld

31. januar 2014

Mor Christa

Godaften :-)
MIn søn har lige været syg i en uge med falsk strubehoste, og det var iSÆR slemt om aftenen/natten.
Vi har hævet sengegærdet så han ligger lidt højere med hovedet, dette bør hjælpe lidt.

Desuden er, som du skriver, kamillete rigtig godt til at hjælpe lungerne med at slippe noget af det slim der sidder i dem, og lige for en god ordens skyld, vil jeg også lige nævne at min læge frarådte mig til at give Victor nogle former for hostesafter/hostestillende og alt sådan noget, da hosten er en beskyttelse af luftvejene, og når barnet så hoster, kommer slimet op og bliver renset, og det er godt.
Desuden er frisk luft rigtig godt også, og så i et køligt rum :-)

Anmeld

31. januar 2014

AnthonsMor

Britt88 skriver:

Et friskskåret løg i en skål ved siden af hans seng.. Kan ikke huske om det skal i vand men det kan du evt Google

Hæve hovedgærdet på sengen

Lun mælk

Og masser af væske..

God bedring med det lille pus

Han ligger i forvejen med højt hoved og får en varm flaske inden han skal sove

Må prøve med de løg der.. Føøj

Anmeld

31. januar 2014

AnthonsMor

Mor Christa skriver:

Godaften :-)
MIn søn har lige været syg i en uge med falsk strubehoste, og det var iSÆR slemt om aftenen/natten.
Vi har hævet sengegærdet så han ligger lidt højere med hovedet, dette bør hjælpe lidt.

Desuden er, som du skriver, kamillete rigtig godt til at hjælpe lungerne med at slippe noget af det slim der sidder i dem, og lige for en god ordens skyld, vil jeg også lige nævne at min læge frarådte mig til at give Victor nogle former for hostesafter/hostestillende og alt sådan noget, da hosten er en beskyttelse af luftvejene, og når barnet så hoster, kommer slimet op og bliver renset, og det er godt.
Desuden er frisk luft rigtig godt også, og så i et køligt rum :-)

Tak - havde nemlig også læst det der med, at hostestillende ikke er godt til babyer, fordi det faktisk er sundhedstegn, at de hoster

Må se tiden an, det er jo også i forbindelse med forkølelse, at han hoster sådan

Anmeld

1. februar 2014

B&J

Her hjemme hedder det alm frugt the når det er dog med en orden klat honning i og det hjælper her også lufter vi hoved på sengen så han ligger højt

Anmeld

1. februar 2014

Jupiter

Løget skal ikke i vand, det skal bare skæres ud og lægges på en tallerken, fx under sengen  Det virker rigtig fint her, når det er forkølelses-hoste.

Dog har vi fået noget astma-lignende spray/inhalator fordi den hoste Gry har fået nu, minder lidt om astmatisk bronkitis.

Så hvis det fortsætter, ville jeg køre et smut omkring lægen og få ham tjekket 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.