Pks hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.736 visninger
14 svar
0 synes godt om
31. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg har hørt fra en bekendt at det er normalt at man får tid til PKS 4 uger før termin? Kan det virkelig passe? Personligt synes jeg det er en smule uansvarligt at ta baby ud så tidligt. 

Jeg mener 2 uger før som det absolut tidligste. Selvfølgelig kan der være undtagelser.

Del gerne jeres viden og erfaringer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

lycly

Anonym skriver:

Jeg har hørt fra en bekendt at det er normalt at man får tid til PKS 4 uger før termin? Kan det virkelig passe? Personligt synes jeg det er en smule uansvarligt at ta baby ud så tidligt. 

Jeg mener 2 uger før som det absolut tidligste. Selvfølgelig kan der være undtagelser.

Pks skal ligge så tæt på termin som overhovedet muligt. Baby er jo slet ikke færdigbagt 4 uger før termin?!

Anmeld

31. januar 2014

Kløver

Alt efter fødested, bliver pks lavet tidligst 3 uger før termin, med mindre der er andet som gør at det er nødvendigt før. Jeg fik sidst tid 1 uge før termin, men blev lavet 2 uger før pga ssf

Anmeld

31. januar 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Pks skal ligge så tæt på termin som overhovedet muligt. Baby er jo slet ikke færdigbagt 4 uger før termin?!

Lige mine ord!

Anmeld

31. januar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg tror normalen hedder 2 uger før termin, så man er sikker på, at man ikke går i fødsel før PKS

Anmeld

31. januar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Jeg fik tid dagen før termin, men fik akut kejsersnit 2 uger før

Anmeld

31. januar 2014

quindelist

Dato for PKS afhænger ret meget af hvor meget lægerne vil undgå at man selv går i fødsel.
Med andre ord hvis der er en medicinsk indikation vil det typisk blive omkring uge 38, mens ved "PKS på mors ønske" hvor der ikke er fare for nogens liv vil man sætte datoen så tæt på termin som muligt. -for at give barnet de bedst mulige betingelser.

Anmeld

31. januar 2014

MorT3Banditter

Nu ved jeg ikke lige så meget om det, men hvornår får man så sin dato til pks? Og er det pr. brev?

Anmeld

31. januar 2014

Mortilxx

Anonym skriver:

Pks på Skejby og Randers er maks 10 dage før termin. Jeg skal føde ved pks på Skejby 9 dage før termin. Der er selvfølgelig nogle situationer man bliver nødt til at gøre det før, men jeg tænker at hvis det er 4 uger før, så kan det næsten kun være et aks.

Anmeld

31. januar 2014

Mortilxx

MorT2Snart3 skriver:

Nu ved jeg ikke lige så meget om det, men hvornår får man så sin dato til pks? Og er det pr. brev?

På Skejby går man ud til sekretæren efter snak med fødselslægen og får en tid som du får med det samme, sådan fik jeg det gjort, men jeg ved selvfølgelig ikke om det også bliver gjort på andre måder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.