Hvordan orienterer jeg min dreng lidt mere socialt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

301 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. januar 2014

RosSofi

Sagen er den, at børnehaven synes min søn 3,5 år er begyndt at undslå sig fra fællesarrangementer (ikke så meget den frie leg). Det er de blevet urolige over, og jeg kan også mærke, at jeg har en følelse af, at det ville være sundt for min dreng at blive lidt mere social. Vi er flyttet for nogle mdr siden og kender ikke ret mange i området. Har i nogle råd til, hvordan man kan gøre sit barn lidt mere udadvendt og selvfølgelig stadig tage hensyn til hans personlighed ?(nogle er jo nok bare mere indadvendte end andre)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

stjernehimmel

Rosa-Sofia skriver:

Sagen er den, at børnehaven synes min søn 3,5 år er begyndt at undslå sig fra fællesarrangementer (ikke så meget den frie leg). Det er de blevet urolige over, og jeg kan også mærke, at jeg har en følelse af, at det ville være sundt for min dreng at blive lidt mere social. Vi er flyttet for nogle mdr siden og kender ikke ret mange i området. Har i nogle råd til, hvordan man kan gøre sit barn lidt mere udadvendt og selvfølgelig stadig tage hensyn til hans personlighed ?(nogle er jo nok bare mere indadvendte end andre)

Hvad med at invitere hjem på legeaftaler med dem han går i børnehave med? så han lære dem at kende på en anden måde...

Anmeld

31. januar 2014

Klumpe-dumpe

Rosa-Sofia skriver:

Hvad med nogen lejeaftaler med nogle fra Bhv? Det giver ham nok den tryghed, at kunne lege hjemme og samtidig knytte bånd til andre, som han så kan "bruge" når han er i Bhv.

Anmeld

31. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også at legeaftaler hjemme hos jer selv, ku være en god ide! 

Og ellers ku han måske begynde til noget gymnastik, hvor man har lov til at være lidt vild, både sig selv, og sammen med de andre! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.