Ja, sådan lyder det hver morgen fra min datter. Hun skriger og græder, og når jeg siger græder, mener jeg virkelig græder. Tårerende render ned af hendes kind, hun skriger sådan at hendes stemme næsten knækker og hun rækker ud efter mig mens hun sparker med arme og ben.
Puha, kan mærke hvordan klumpen i min hals den vokser.
Min datter bliver 3 her til april og skal starte i børnehave om 1 måned. Vi er lige flyttet her for 2 måneder siden i et hus. Hun har nu eget værelse, som hun blandt andet ikke vil sove i, derfor sover hun stadig hos os. Ville lige fortælle dette, da disse ting måske kan have noget at sige til hendes nye opførelse. Hendes MORtrang.
Jeg går hjemme på barsel, skal føde her i marts og Hun elsker at gå og mærke på maven og snakke med lillebror igennem navlen
Men hver morgen når vi har været igennem et mareridt uden lige for at få tøj på, hvilket kan taget af og på mange gange, da det skal sidde helt præcis ellers kan vi slet ikke komme til hende. Hendes verden bryder simpelthen sammen. Men når alt det så er klaret og vi skal ud af døren og op til hendes DP, så starter hun så småt... "Jeg vil ikke op til DP", "Jeg vil blive hos mor" og hvis jeg så siger, at jeg skal noget og er nødt til at komme op til DP svare hun at hun ikke er nødt til det, hun kan bare komme med mor.
Efter lidt tid stopper det igen og vi er så småt også ved at være fremme. Så Stiger vi ind af døren hos DP, Hun begyndet og smågræde lidt, jeg hjælper hende af med hendes tøj og siger farvel med kys og kram (er meget vigtigt for hende) og så starter hun, skriger og sparker, græder og slår udefter DP. Jeg går ud af døren mens jeg siger "vi ses senere skat, mor kommer og henter dig."
5 min efter for jeg en besked hvor DP har taget billed at hun nu leger og er i godt humør
Hvorfor reagere hun så voldsomt
Vi tænkte at det måske ville hjælpe hvis far han afleverede, men det gjorde det bare endnu værre. Ved simpelthen ikke hvad vi skal gøre?? Det gør så ondt at se hende sådan
Kender I til sådanne situationer og hvad gør I?
Håber i kan hjælpe.
Camilla