Colitis Ulcerosa :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg har det sidste halve år haft sygdommen der hedder colitis ulcerosa og jeg søger virkelig råd til andre der evt har denne dumme sygdom. I sygdomsforløbet har jeg på ingen måde haft ondt i maven, kun blød i afføring, så jeg fik nogle stikpiller, de hjalp ikke og jeg valgte at stoppe efter et par måneder. I mandags skulle jeg så til en samtale om hvordan det gik og de ville give mig eN akut kikkertundersøgelse. Det viste sig at betændelsen har spredt sig til hele tyktarmen (har dog ingen smerter overhovedet, hvilket overraskede lægen meget) jeg har fået en masse piller jeg skal tage og har taget dem i to dage nu, hvis det ikke hjalp skulle jeg indlægges fredag og have binyrebackhomon. 

Nu er jeg så nervøs for at det ikke vil hjælpe og jeg ender med at skulle have stomi osv, det er det eneste jeg kan tænke på. Please kom med nogle solskinshistorer om nogen der er blevet raske efter indlæggelse, uden fjernelse af Tarm :-( er kun 22 år og har en lille dreng. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

klmf

http://www.ccf.dk/information/colitis-ulcerosa

Prøv at søge lidt information her, evt. ring til støtteforeningen og hør om de har personlig rådgivning - eller ring og bed om en tid ved din egen læge og sig at det er fordi du har mange ubesvarede spørgsmål omkring din sygdom. Det er vigtigt at du får svar på dine spørgsmål fra nogen, der er kompetente til at svare dig, så du ikke går og bekymrer dig unødigt.

Rigtig god bedring

Anmeld

30. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Jeg har det sidste halve år haft sygdommen der hedder colitis ulcerosa og jeg søger virkelig råd til andre der evt har denne dumme sygdom. I sygdomsforløbet har jeg på ingen måde haft ondt i maven, kun blød i afføring, så jeg fik nogle stikpiller, de hjalp ikke og jeg valgte at stoppe efter et par måneder. I mandags skulle jeg så til en samtale om hvordan det gik og de ville give mig eN akut kikkertundersøgelse. Det viste sig at betændelsen har spredt sig til hele tyktarmen (har dog ingen smerter overhovedet, hvilket overraskede lægen meget) jeg har fået en masse piller jeg skal tage og har taget dem i to dage nu, hvis det ikke hjalp skulle jeg indlægges fredag og have binyrebackhomon. 

Nu er jeg så nervøs for at det ikke vil hjælpe og jeg ender med at skulle have stomi osv, det er det eneste jeg kan tænke på. Please kom med nogle solskinshistorer om nogen der er blevet raske efter indlæggelse, uden fjernelse af Tarm :-( er kun 22 år og har en lille dreng. 

Jeg har også sygdommen og har haft den i nogle år efterhånden. Har også haft et lidt kompliceret startforløb, hvor medicineringen var meget svær og jeg var meget tæt på en indlæggelse. Du er velkommen til at skrive til mig privat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.