aflast ude eller familie!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
2 svar
1 synes godt om
30. januar 2014

Anonym trådstarter

Kære mødre. Jeg er mor til en dejlig datter på knap 3 år. Og jeg har selv som helt lille været svigtet og forladt - og derfor følelsesmæssigt selv har bokset med min personlighed. Jeg blev planlagt gravid - men befandt mig selv med at tage i mod alt den støtte jeg overhoved kunne få - i forbindelse med graviditet og baby. Fordi jeg på forhånd godt vidste pga min egen barndom, kunne gøre nogen ting besværligt. Så jeg fik selvfølgelig hjælp på. Men desværre har min datter lidt meget af at være hos mig og ikke haft nok af det følelsesmæssige - og dermed taget skade. Jeg var enig i at hun skulle have noget aflast - og i håb om at det kunne hjælpe hende. Mine forældre har arbejdet med børn med lidelser som min datters - og samtidig arbejder dagligt med børn. De tog et kursus og blev godkendt som aflastnings familie. Men det blev for meget for min datter - hun blev forvirret mellem skiftende og udviklede sig ikke. Derfra valgte kommunen at sætte hende i fuldtids pleje - for at skabe ro og tryghed for hende. Men mine forældre ville gerne tage min datter fuldtid - og give hende omsorg og nær kontakt - som de var blevet beskrevet velegnet til. Men kommunen afslog! Og fra mine forældre var van til at arbejde med hende mange gange i ugen til kun 2 timer om måneden!! det synes jeg er vildt! og meget synd for min datter.. Hun har kun set dem to gange siden jul - og tydeligvis føler sig svigtet... Kommunen mener ikke at mine forældre har kompetencer til at håndtere hendes satte skader og derfor valgte en mere erfaren familie. Men mine forældre er uenige og har taget mange kurser - i sådanne sager, og har jo selv haft mig og mine søskende med samme lidelser - og vi kom jo på gode afveje efter de adopterede os. Men mine forældre har beviser på at de godt ved hvordan børn med vanskeligheder skal håndteres. Og derfor bliver det lavet en undersøgelse på dem på tirsdag for dem der godkender og afslår plejefamilier og aflastnings familier. Det er noget kommunen har bedt om. Så det gør de glædeligt.. Og den plejefamilie der har min datter nu - er på alder med mine forældre og siger min datter er tryg og glad - såvel havde hun det hos mine forældre - bare ikke hos mig, og det har jeg accepteret. Jeg synes godt de kunne have skånt min datter og lade hende blive i noget familie. Jeg er helt med på at jeg ikke kan se mine forældre som lysten ovs hvis hun skulle bo der - for at skabe ro! ej jeg håber sådan at kommunen kan se at mine forældre kan og vil tage min datter! hun trives hos dem! hvorfor ikke bare have sendt hende derop i fuldtid. aflasten fungerede jo ikke.. så valgte de i stedet at tage hende til sig.. Og kommunen har jo ikke lavet undersøgelser på mine forældre, men stempler dem bare! så nu er jeg glad for at de er indkaldt til en undersøgelse og ikke mindst en samtale - da vi slår fast at de vil have mere samvær og gerne også på sigt ønsker at tage hende til sig i pleje. ! Åh.. havde brug for at komme ud med det piger!

p.s. Hun har været anbragt i den nye familie 4 dage før jul 2013

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

dorthemus

Åh altså hele dit indlæg gør mig trist at læse. Den negative sociale arv kan være så svær at bryde og man undres tit over kommuners håndtering af disse følsomme sager.
Jeg har dybt ondt af din datter og ikke mindst dig og jeg håber inderligt, at det løser sig for jer alle så din datter får ro til at udvikle sig i et sundt miljø.
Jeg synes ihvertfald det er flot, at du erkender at hun/I har brug for hjælp.

Anmeld

30. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Først vil jeg sige at det er enormt flot at du har så stor selvindsigt og er så moden og dit ansvar bevidst at du accepterer din situation for din datters skyld.

Men jeg tænker at kommunen, ligesom du, vil din datter det bedste. Og det bedste er vel at man sikre sig at det sted som din datter skal være, er et sted hvor hun er glad men også et sted hvor hun kan udvikle sig.

Jeg håber dine forældre bliver erklæret egnet så din datter kan forblive i familien

til dig og held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.