Føler mig helt sat a :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
4 svar
3 synes godt om
30. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er der nogen der gider hjælpe mig lidt? Hele den her dong-sag der har kørt, har jeg slet ikk sat mig ind i  Pinligt ja! Plejer ellers at følge med, men har ikk haft overskud. Men nu kan jeg at sf er på vej ud a regeringen og anette på vej til at træde a som formand. 

Opdater mig lige kort please, føler mig helt bagud a dansen  Hvad er der med det dong og hvorfor går sf helt i baglås nu??  

Håber i har en dejlig lillefredag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2014

Mor til Majbørn

Mor11 skriver:

Er der nogen der gider hjælpe mig lidt? Hele den her dong-sag der har kørt, har jeg slet ikk sat mig ind i  Pinligt ja! Plejer ellers at følge med, men har ikk haft overskud. Men nu kan jeg at sf er på vej ud a regeringen og anette på vej til at træde a som formand. 

Opdater mig lige kort please, føler mig helt bagud a dansen  Hvad er der med det dong og hvorfor går sf helt i baglås nu??  

Staten vil sælge deres aktier i DONG til et amerikansk selskab og giver dermed et udenlandsk selskab mulighed for at styre dele af elforsyningen til DK.

Anmeld

30. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

DONG har stort underskud, hvorfor de har brug for kapital. Goldman Sachs giver efterfølgende tilbud på køb af aktier i DONG. Det samme gør ATP og FTP. Det har længe været meningen DONG skulle børsnoteres. Samlet ville de have en ejerandel på 28%, MEN... Goldman Sachs får en andel på hele 19%, samt vetorettigheder. Finansministeriet bliver enige om dette i oktober. Senere hen forsøger Enhedslisten at udskyde aftalen, men uden held, hvorefter der kommer uro i en række partiers baglande. 

SF går i baglås... Ja... De har jo længe været i problemer, så man kan sige, der bare er den sidste dråbe. SF har haft rigtig svært ved at tilfredsstille baglandet i deres tid i regeringen. I en regering skal man kunne gå på kompromis, og SF har bare haft rigtig svært ved det. De har heller ikke formået at fremhæve deres successer. 

Sagen har også været problematisk for mange af de andre partier, men SF var for svækket i forvejen. 

Anmeld

30. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hov, og ja... Goldman Sachs er jo en stor amerikansk investeringsbank. En del i SF ville foretrække at sælge aktierne til de danske pensionskasser. Men resten af regeringen har stået fast på aftalen med banken. Derved kunne Vilhelmsen ikke gøre andet end at forsøge at få partiet til at makke ret. Det har hun så ikke formået. 

Anmeld

30. januar 2014

Mimic

Mor11 skriver:

Desuden beskyldes Goldmann Sachs for at holde til i skattely

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.