Samtale med min mor - " verbal lussing "

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
14 svar
2 synes godt om
29. januar 2014

Anonym trådstarter

Ja jeg ved godt jeg sikkert overdriver men lige i øjeblikket følelse det sådan . Havde en samtale med min mor. Hun spørg om jeg har snakket med M ( min fætters kone ) jeg siger nej ( ved dog hvad hun hentyder til ) da min mand har snakket med hendes svigerfar - min onkel .Hun fortæller at M er blevet påkørt af en anden bil , hun har fået konstateret piskesmæld og har meget ondt. Jeg siger det kender jeg alt til. Går hjemme på en FP grundet smerter - piskesmæld . Dertil svare hun - jamen er det ikke meget værre når man bliver påkørt bagfra ?

av av tá den . Den ramte måske fordi jeg nu på 5 år går med smerter - som familien på ingen måde har forståelse for. Og er ofte blevet mødt med en tvivl .

Og nej det var sikkert ikke ment sådan men det følelse sådan . P.s har ikke behov for at blive sablet ned .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Ja jeg ved godt jeg sikkert overdriver men lige i øjeblikket følelse det sådan . Havde en samtale med min mor. Hun spørg om jeg har snakket med M ( min fætters kone ) jeg siger nej ( ved dog hvad hun hentyder til ) da min mand har snakket med hendes svigerfar - min onkel .Hun fortæller at M er blevet påkørt af en anden bil , hun har fået konstateret piskesmæld og har meget ondt. Jeg siger det kender jeg alt til. Går hjemme på en FP grundet smerter - piskesmæld . Dertil svare hun - jamen er det ikke meget værre når man bliver påkørt bagfra ?

av av tá den . Den ramte måske fordi jeg nu på 5 år går med smerter - som familien på ingen måde har forståelse for. Og er ofte blevet mødt med en tvivl .

Og nej det var sikkert ikke ment sådan men det følelse sådan . P.s har ikke behov for at blive sablet ned .. 

Det var da heller ikke rart at få smidt i hovedet 

herfra

Anmeld

29. januar 2014

Kløver

Nøøøøj jeg var altså blevet bitter hvis det var mig. Kender godt til manglende forståelse, dog af andre sygdomme end piskesmæld

Sådan en kommentar er ligegyldig, unødvendig og tankeløs

Anmeld

29. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det kan jeg da godt forstå du blev ked af! Men mon ikke det blot har været en uhensigtsmæssig tanketorsk?

Måske du skulle prøve at tale med hende om, at du ikke føler at hun tager dine smerter alvorligt?

Anmeld

29. januar 2014

Mother-love

Hvad har du fået dit piskesmæld ved da? Siden hun siger sådan?

Nu har jeg selv fået et piskesmæld ved at blive påkørt bagfra. Og jo det et da slemt og giver utrolig mange smerter. Har haft mit i 3,5 år.
Men tror nu ikke der er forskel smertemæssigt om det er noget man har fået pga af det ene eller det andet.
Spørgsmålet ligger i hvor slemt et piskesmæld man har fået. Hvor god kroppen er til at reparer sig selv osv.

Nogen kommer jo over et piskesmæld i løbet af en mdr, andre i løbet af nogle år og andre kommer aldrig over det.

Så man kan bestemt ikke stille det op på den måde.

Så kan godt forstå du føler det som en lussing. Specielt når det kommer på den måde og fra din mor.

Anmeld

29. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Det lyder som om du trænger til et kram 
Folk har ofte svært ved at finde forståelse for sygdomme de ikke kan se. Også selvom  den syge døjer med mange smerter….

Min eks' søster blev også lige "pløjet ned" ren verbalt af en jobcoach, som mente hun var doven og  for stor/tyk (hun har døjet med sin vægt siden hun kom i puberteten, og selvom hun ofte spiser sundt, så er hun lidt større end gennemsnittet) og hun kan ikke dyrke motion eller arbejde fuld tid (og heller ikke ret godt det hun er uddannet til) pga. sygdom...

Så kan godt forstå, at du lige har brug for at komme ud med det, og ikke har brug for at få noget negativt at vide her.
Har du overvejet at tale med din mor og øvrige familie om at du gerne vil have at de forstår at hun døjer med de her smerter, og at du ikke nævner det for at få medlidenhed..? 

Anmeld

29. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jep Jep den kender jeg godt!! Her får jeg bare at vide at jamen ska det ik bare trænes væk??

Stine du ska svømme noget mere, og måske ville det hjælpe hvis du også lige tabte dig lidt, du har jo trods alt tager ret meget på efter jeres uheld.... 

Nu efter 11 år, kommer min ellers så dejlig og søde mor, med den slags kærligt tænkte udtalelser, som bare ka få mig til at se fuldstændigt rødt

Er begyndt at lade det flyve ind af det ene øre, og ud af det andet!! Vh stine

Anmeld

29. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvad er en FP?

Dumt svar fra din mor, håber det bare var fordi hun ikke tænkte sig om  Hvad svarede du hende tilbage?

Anmeld

30. januar 2014

Anonym trådstarter

Hvad har du fået dit piskesmæld ved da? Siden hun siger sådan?

Nu har jeg selv fået et piskesmæld ved at blive påkørt bagfra. Og jo det et da slemt og giver utrolig mange smerter. Har haft mit i 3,5 år.
Men tror nu ikke der er forskel smertemæssigt om det er noget man har fået pga af det ene eller det andet.
Spørgsmålet ligger i hvor slemt et piskesmæld man har fået. Hvor god kroppen er til at reparer sig selv osv.

Nogen kommer jo over et piskesmæld i løbet af en mdr, andre i løbet af nogle år og andre kommer aldrig over det.

Så man kan bestemt ikke stille det op på den måde.

Så kan godt forstå du føler det som en lussing. Specielt når det kommer på den måde og fra din mor.

Jeg er bare kørt op bag i en anden bil. En bil som var på vej ind i en rundkørsel , men blokerede bremserne fordi der kom en bil. Bilisten var kørt frem , og jeg orientere mig til ventre om jeg kan kører. Da jeg kikker frem har foran kørende blokeret sine bremser.

Anmeld

30. januar 2014

M (:

Sandratoft skriver:

Hvad er en FP?

Dumt svar fra din mor, håber det bare var fordi hun ikke tænkte sig om  Hvad svarede du hende tilbage?

Førtidspension (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.