Anonym skriver:
Ja jeg ved godt jeg sikkert overdriver men lige i øjeblikket følelse det sådan . Havde en samtale med min mor. Hun spørg om jeg har snakket med M ( min fætters kone ) jeg siger nej ( ved dog hvad hun hentyder til ) da min mand har snakket med hendes svigerfar - min onkel .Hun fortæller at M er blevet påkørt af en anden bil , hun har fået konstateret piskesmæld og har meget ondt. Jeg siger det kender jeg alt til. Går hjemme på en FP grundet smerter - piskesmæld . Dertil svare hun - jamen er det ikke meget værre når man bliver påkørt bagfra ?
av av tá den . Den ramte måske fordi jeg nu på 5 år går med smerter - som familien på ingen måde har forståelse for. Og er ofte blevet mødt med en tvivl .
Og nej det var sikkert ikke ment sådan men det følelse sådan . P.s har ikke behov for at blive sablet ned ..
Det lyder som om du trænger til et kram 
Folk har ofte svært ved at finde forståelse for sygdomme de ikke kan se. Også selvom den syge døjer med mange smerter….
Min eks' søster blev også lige "pløjet ned" ren verbalt af en jobcoach, som mente hun var doven og for stor/tyk (hun har døjet med sin vægt siden hun kom i puberteten, og selvom hun ofte spiser sundt, så er hun lidt større end gennemsnittet) og hun kan ikke dyrke motion eller arbejde fuld tid (og heller ikke ret godt det hun er uddannet til) pga. sygdom...
Så kan godt forstå, at du lige har brug for at komme ud med det, og ikke har brug for at få noget negativt at vide her.
Har du overvejet at tale med din mor og øvrige familie om at du gerne vil have at de forstår at hun døjer med de her smerter, og at du ikke nævner det for at få medlidenhed..? 
Anmeld