pleje produkter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. januar 2014

Belinda1

Hej piger, som første gangs kunne jeg godt vide hvad i vil anbefale at have af baby pleje produkter, udover baby shampoo og zink salve. Hvad er nødvendigt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

L&V

Belinda1 skriver:

Hej piger, som første gangs kunne jeg godt vide hvad i vil anbefale at have af baby pleje produkter, udover baby shampoo og zink salve. Hvad er nødvendigt ?

Jeg har hverken zink salve eller baby shampoo men panthol creme har vi været glad for og ceridal creme

Anmeld

29. januar 2014

Isabel85

Jeg bruger ikke særlig mange plejeprodukter til min datter. Jeg har kun brugt sæbe hvis det er meget slemt i bleen  ellers kun skumvaskeklude og vand. Babyolie har jeg kun brugt til babymassage. Min datter har meget hår, så hvis jeg putter olie i badekarret, bliver hendes hår meget fedtet. Jeg smører hendes kinder ind i Ceridal (fedtcreme) når hun skal ud i kulden og sove, så hun ikke får frostkinder.

Ellers er det meget godt at have håndsprit ved puslebordet, og køb endelig d-dråber  de små kan også meget nemt blive forkølede, og der er saltvandsnæsedråber gode at have  det var hvad jeg lige kunne komme i tanker om 

Anmeld

29. januar 2014

Isabel85

Nå ja, inden man bruger zinksalve eller anden salve, så lad baby ligge lidt med bar numse. Det plejer at hjælpe her, og så er salven ikke nødvendig  ellers har jeg fået anbefalet en salve der hedder inotyol, men vi har ikke brugt den endnu. Den skulle være meget god, men den er til meget rød numse, så vi har den bare liggende, hvis det skulle blive slemt.

Anmeld

29. januar 2014

modesty

Min søn er 2 år og han har brugt shampoo 3 gange (fordi han havde leget i mudder) og han har aldrig brugt sæbe. Der er ingen grund til at fylde kemi på de små.

Salve til numsen (Inotyol - som kun skal bruges engang imellem, da det kan være allergifremkaldende i store mængder - og Derma) er det eneste plejeprodukt vi bruger til ham. Vi har også en fedtcreme, men jeg brugte den kun en sjælden gang imellem da han var helt lille.

Anmeld

29. januar 2014

thomasloewe

slettet

Anmeld

29. januar 2014

FarTil1

Vi har stortset kun brugt Änglamark og Matas baby produkter til vores søn :-)

Vi har været rigtig glade for:

• Zinksalve
  • Saltvandsdråber (rigtig gode mod forkølelse)
  • Matas børnesolcreme
  • En god fed creme fra apoteket som ikke indeholder parfume og andet skidt, skal ikke være vandbaseret!

Vi har altid haft en dreng der har været meget generet af tør hud. Det er som om at luften her i Danmark bare er ekstremt hård mod de smås hud, for lige så snart vi kommer til vores andet hjem i Thailand, så bliver hans hud helt fin igen.

Nu er vores dreng 5 år, og han har om vinteren store problemer med tør og sprukket hud på hænderne. En enkelt dag ude i kulden i børnehaven, og så er hans hænder røde og irriterede. Her har vi været glade for en Decubal creme fra apoteket, som ikke er vandbaseret. Det er en rigtig fed creme, som virkelig hjælper.

Som andre også er inde på, så ville jeg tage den med ro med diverse plejeprodukter, og KUN bruge f.eks. creme og andet når det virkelig er nødvendigt. Jo mindre kemi jo bedre 

Anmeld

29. januar 2014

Belinda1

Der findes bare så meget på markedet at det er til at blive helt forvirret over hvad der egentlig er relevant at bruge og hvad der vel bare er "ekstra salgs produkter". Men er ganske enig i at undgå så meget som mulig og bruge hvad der er nødvendigt - tak for svar til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.