14 uger baby, sveder i hans vogn i minusgrader?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
12 svar
4 synes godt om
29. januar 2014

heidi30

14 uger gamle Emil plejer at sove ude med en dyne og i en tynd ulddragt. Han er en varm dreng og får det hurtigt for varmt. Når jeg ligger ham ud i en sovedragt og i en sovepose (fra Ticket to Heaven) stor sveder han og sover selvfølgelig dårligt pga. af det og det er altså i det her vejr. De eneste dage hvor han sov ok, var da der var mnus 7 grader, men idag ved minus 3, får han det for varmt igen.!!

Andre med meget varme børn?Hvad gir I dem på?

Vh. Heidi

Ps. Storebror Malte var også varm, men havde en dragt på i soveposen og havde det fint!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

BigHope13

heidi30 skriver:

14 uger gamle Emil plejer at sove ude med en dyne og i en tynd ulddragt. Han er en varm dreng og får det hurtigt for varmt. Når jeg ligger ham ud i en sovedragt og i en sovepose (fra Ticket to Heaven) stor sveder han og sover selvfølgelig dårligt pga. af det og det er altså i det her vejr. De eneste dage hvor han sov ok, var da der var mnus 7 grader, men idag ved minus 3, får han det for varmt igen.!!

Vh. Heidi

Ps. Storebror Malte var også varm, men havde en dragt på i soveposen og havde det fint!

min Thor på 11 uger er også en meget varm dreng, når han skal ud og ligge i barnevognen har han blot sit normale tøj på, for det meste langærmet body og bukser. uden på det får han en strikket trøje , hue futter og vanter på og så har han det rigeligt varmt når han ligger i sin sleebee.
synes godt nok det er sin sag at finde den rigtige temperatur for de små ude i det her skiftende vejr

Anmeld

29. januar 2014

heidi30

BigHope13 skriver:

min Thor på 11 uger er også en meget varm dreng, når han skal ud og ligge i barnevognen har han blot sit normale tøj på, for det meste langærmet body og bukser. uden på det får han en strikket trøje , hue futter og vanter på og så har han det rigeligt varmt når han ligger i sin sleebee.
synes godt nok det er sin sag at finde den rigtige temperatur for de små ude i det her skiftende vejr

Hej,

tak for dit svar.

Umiddelbart lyder det jo vildt at han ikke har mere tøj på, tænk hvis man selv lå derude i så lidt tøj i så få grader. Men jeg må prøve at holde mig fra at give ham dragterne på og så nøjes med lidt mindre, selvom det jo strider helt imod ens  normale tanker!

Anmeld

29. januar 2014

Annemette07

heidi30 skriver:

Hej,

tak for dit svar.

Umiddelbart lyder det jo vildt at han ikke har mere tøj på, tænk hvis man selv lå derude i så lidt tøj i så få grader. Men jeg må prøve at holde mig fra at give ham dragterne på og så nøjes med lidt mindre, selvom det jo strider helt imod ens  normale tanker!

Julius har vanter hur tynd tynd jakke l/æ body og bukser samt hjemmesko på også ned i voksi posen og han har det også en tand for varmt(er klam når man tager ham op), men tør ikk give ham mindre tøj på, så har desværre heller ingen råd :-(

Men han er også ekstrem varm dreng. Han sover kun i ble om natten og der er han Stadig svedig :-(

Anmeld

29. januar 2014

BigHope13

heidi30 skriver:

Hej,

tak for dit svar.

også her, har haft rigtig svært ved at give ham så lidt tøj på, og har tjekket hans temperatur rigtig rigtig mange gange den første tid. men han har det rigeligt varmt når han kommer op fra lur, men skal tænke på at han ligger for det første i en isoleret barnevogns kasse, så en sleebee/voksi hvor han jo reelt ligger på en dyne og har to over sig., så kommer overlærredet på barnevognen og så har jeg regnslag over også.
så det er rigtig mange lag han får på, og hvis han kom i en dragt ville han storsvede..

Thor er dog også en godt polstret baby som har nemt ved at holde på varmen

Anmeld

29. januar 2014

heidi30

Annemette07 skriver:

Julius har vanter hur tynd tynd jakke l/æ body og bukser samt hjemmesko på også ned i voksi posen og han har det også en tand for varmt(er klam når man tager ham op), men tør ikk give ham mindre tøj på, så har desværre heller ingen råd :-(

Men han er også ekstrem varm dreng. Han sover kun i ble om natten og der er han Stadig svedig :-(

Tak for dit svar!!

Anmeld

29. januar 2014

ano14316

heidi30 skriver:

Vh. Heidi

Nu kender jeg ikke den sovepose, men i voksien og duniduo'en er det ikke nødvendigt at give ekstra tøj på, ud over hue og vanter...

Anmeld

29. januar 2014

Mom2

heidi30 skriver:

Vh. Heidi

Når han ikke er ældre, skal du passe på at komme ham ud i minusgrader uden for meget tøj på, specielt når kulden føles som minus 18 grader. Så lige en advarsel om det på Helen Lyng Hansens hjemmeside

Anmeld

29. januar 2014

VIPpigen

Jeg brugte en køredragt til min datter, lavet i babyfløjl, mellemforet med thinsulate til -10 og foret med bomuld. En dyne over, pusser, og vanter og ud at sove... Min datter var også meget varm, er det stadig som 3 årig. Inden under køredragten havde hun kun body og strømpebukser. Ellers sov hun ikke længe, og var driv våd...

Det tog mig lidt tid at finde ud af hvordan hun skulle have på, for havde lidt familie som mente det skulle være helt anderledes, og slet ikke forstod hvor varm hun var... Forstår de så stadig ikke... 

Men lad vær med at putte så meget tøj på, det kan være farligt hvis de får det for varmt. Er du i tvivl når han er puttet, om han fryser, så mærk ham omme i nakken, det var sådan jeg fandt den rigtige beklædning til vores datter

Anmeld

29. januar 2014

Kris89

heidi30 skriver:

Vh. Heidi

Jacob er snart 4 mdr.

han sover i udestuen pt, men dog uisoleret, så der er næsten samme temperatur der som ude.

han sover i barnevognen med en sleebee. Har en hue, et par vanter, en langærmet body, et par alm. bukser og et par strømper... Og alligevel har jeg i dag været nød til at åbne lidt for barnevognen og sleebeeen, så hahn fik lidt luft, ellers var han ved at koge over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.