Rinepigen skriver:
Ja sorry men har lige et spørgsmål mere ang grød
det er fordi da naya blev 4 mdr ca begyndte hun at få lidt majsgrød til middag hver dag og har klaret det super flot
hun spiser med velbehag og vi har derfor øget mængden til at hun ca for 1-1,5 dl på måltid og hun har en god appetit
det er gået lidt stærkt med øgningen men min vurdering af hende var at det ikke var noget problem. og hun har ikke haft bøvl med maven eller andet i forbindelse med grøden
( hun er forresten 5 mdr idag)
Nu er der så jeg tænker om hun snart skal prøve noget andet, altså evt kartoffel/gulerodsmos ja eller hvad man nu lige kan finde på, men hvordan skal jeg forholde mig til at give hende noget nyt ? må hun få samme mængde som hun får majsgrød ? eller skal hun stille og rolig vænnes til hver enkelte grød/mos ?
Har også gjort lidt tanker om hun evt snart skal opstarte på 2 gange grød/mos dagligt. så hun evt for til middag og til aftensmad ? men igen må hun få samme mængde 2 gange dagligt eller hvordan køre jeg hende bedst ind på det ?
Og til sidst
hvornår må man egentlig begynde at give most banan og sådan noget ?
Det er en god idé at give smagsprøver hver gang du giver noget nyt. HVIS nu der skulle vise sig en allergisk reaktion. Men bare den første dag, så kan du øge mængden.
Jeg tror det er fint at give to fulde portioner fra starten, men hvis du er nervøs for det, skader det jo ingenting at starte med en lidt mindre portion.
Jeg har aldrig givet min søn frugtmos, og jeg forstår ikke rigtigt hvorfor man skulle gøre det når de klarer sig fint uden det ekstra sukker... Banan skal du vente med, da det kan give forstoppelse.
Min dreng har været glad for blomkål, sweet potato, gulerod, pastinak.
Jeg havde tit en avokado med i tasken når jeg var ude. Så pillede jeg skrællen af (eller skar den over i to) og gravede kødet ud med en ske. Det elskede min søn.
Anmeld