Hjælp til at få bleen afskaffet på min søn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

505 visninger
8 svar
18 synes godt om
29. januar 2014

A. N. Onymsen

Altså... 

Min store dreng på 3 år og 4 måneder vil bare  IKKE  af med den ble.. 

Sut bruger han ikke længere og middagsluren er også smidt i skraldespanden. Synes at der ser helt forkert ud at sådan en stor dreng render rundt med ble. 

Han siger aldrig når han skal på toilettet, han siger det altid først når han har lavet ... 

Så, nu spørger jeg jer  

har i nogen gode fif ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2014

dorthemus

Ja giv ham tid...han er tydeligvis ikke klar når han først siger til når han har gjort i bleen
Han mærker nok, at der indirekte/direkte er et pres på ham hjemme som han stejler på.
Prøv at fjerne fokus hjemme og bed så børnehaven om hjælp så han kommer på tissehold der og oplever en succes sammen med kammeraterne
Når han begynder der så kommer det også hjemme.
Indtil da så lad ham være og vent.

mor og børnehavepædagog

Anmeld

29. januar 2014

A. N. Onymsen

dorthemus skriver:

Ja giv ham tid...han er tydeligvis ikke klar når han først siger til når han har gjort i bleen
Han mærker nok, at der indirekte/direkte er et pres på ham hjemme som han stejler på.
Prøv at fjerne fokus hjemme og bed så børnehaven om hjælp så han kommer på tissehold der og oplever en succes sammen med kammeraterne
Når han begynder der så kommer det også hjemme.
Indtil da så lad ham være og vent.

mor og børnehavepædagog

Mange tak for svar ! 

Jeg er også bange for at vi presser ham.. 

Vi siger ofte "husk at sige til når du skal på toilettet !

han klare fint at morgen tisse på toilettet, men så heller ikke mere herhjemme. Jeg ved at han går på wc i børnehaven .. 

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Hvis det var mig tror jeg, at jeg uden kommentarer og snak om ble tog en skøn hygge hjemme dag med numsen bar. Satte en potte frem og en skammel til toilettet og så så hvad der skete. Men helt uden: husk du skal sige til osv. Uden at tale om det.... Men det kræver selvsagt numsefritid er almindeligt....

Anmeld

29. januar 2014

VIPpigen

Helt enig med Lineog4. Ingen pres, men en potte frem, og snup en masse uheld hjemme, skæld ikke ud når uheldene sker.

Her havde Lilje en hel dag kun i undertøj, hun ville ikke have ble på. Så jeg kastede mig ud i det. Hun havde nogen uheld, men hun skulle lige kæde følelserne sammen. Fra følelsen "jeg skal tisse" til "nu tisser jeg" er ofte svært for børn at føle, fordi vores bleer suger sådan som de gør.

Kan de få lov at få en følelse af den der med "varmt vand" der løber ned af benene, efter de har følt et tryk på deres blære, så kan de nemmere koble dem sammen.

Den dag vi gjorde det med Lilje, da skyndte jeg mig at snuppe hende når jeg kunne se hun skulle tisse, nogen gange gik det altså udover gulvet, men det var ikke vigtigt, det vigtige og flotte var de sidste 5 dråber som ramte i potten. Hun havde 3 uheld den første dag, et den anden, og et den tredje dag... Derefter havde hun fuldstændig taget på det...

Held og lykke med det

Anmeld

29. januar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
A. N. Onymsen skriver:

Altså... 

Sut bruger han ikke længere og middagsluren er også smidt i skraldespanden. Synes at der ser helt forkert ud at sådan en stor dreng render rundt med ble. 

Han siger aldrig når han skal på toilettet, han siger det altid først når han har lavet ... 

Så, nu spørger jeg jer  

har i nogen gode fif ? 

jeg har en søn fra januar og sommeren efter at han fyldte 3 prøvede jeg også alt muligt for at få ham blefri - bl.a. at lade ham rende rundt kun i underbukser, for det er jo ikke sjov når de bliver våde... men intet virkede...

I børnehaven gik det fint med at få ham på WC fordi han brugte bukseble, men ikke hjemme... Til sidst sagde han selv at han ville stoppe med ble når han fyldte 4 år... vi valgte så, fordi det alligevel var blevet efterår, at sige OK og ganske rigtigt... Da han stod op dagen efter sin fødselsdag smed han bleen og en uge efter brugte han hverken ble nat eller dag...

Anmeld

29. januar 2014

lineog4

Min den mindste var renlig fra juni (1 år og 11 mnd) og til oktober hvis han ike havde bukser på - så snart jeg gav han underbukser på glemte han alt om potte/toilet... Derfor kørte vi numsefri her hjemme og ble i børnehaven og når vi var ude...

Den mellemste var heller ikke klar før pludselig en dag da han var 3 år og 2 mnd, hvor han proklamerede at nu gik han ikke med ble og sørme så efter en uge kunne vi smide alle bleer ud og han havde ikke haft et eneste uheld 

Så børn er forskellige, men det vigtigste er ingen pres, og absolut ingen skæld ud selvom man har tørret tis op ti gange... 

en anden måde er også at finde på noget hyggeligt ude på toilettet. Her er der en stor kurv med Anders And blade, og nogen gange sidder jeg med på en skammel og læser historie,...

Anmeld

29. januar 2014

Chj2013

Vi tog 14 dage i børnehaven uden ble Med min datter. De første dage tissede hun mange gange derefter blev det bedre. Så lovede vi hende et klistermærke hver gang hun gik på toilet.  Så det gik godt.

Anmeld

29. januar 2014

Rødhætte

A. N. Onymsen skriver:

Altså... 

Så, nu spørger jeg jer  

har i nogen gode fif ? 

Synes på ingen måder du skal presse ham, men vil lige fortælle hvordan vi gjorde.

Min søn viste absolut ingen interesse for potte eller wc, men i julen besluttet jeg mig bare for at tage den af ham. Han tisset meget i bukserne de første 4 dage, men så pludselig forstod han meningen og sagde når han skulle. De første par gange han tisset i bukserne lod jeg ham gå rundt i et par minutter og det fandt han hurtig ud af ikke var sjovt. Udover det fik han en chokoladeknap hvert gang han havde tisset/lavet på potten. Efter 14 dage havde vi ikke mere chokolade, og han forstod hurtigt at der ikke længere var belønning (så du skal ikke være bange for at han får det som vane )..

Held og lykke med det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.