Et vikariet på 1½ år er rigeligt tid til at der kan nå at ske mange ting :-) Gør du jobbet godt, så har du næsten 100% chance for at få tilbudt en tilsvarende stilling. En god virksomhed giver jo ikke sådan bare slip på sine dygtige medarbejdere - medmindre det er en offentlig virksomhed der kun tænker i budgetter selvfølgelig ;-)
Efter at have prøvet mange omvæltninger i mit eget liv, kan jeg kun sige; gør det. Sorgen ved at give slip i det trygge opvejes hurtigt af glæden ved at møde nye mennesker, få udbygget sit netværk og vise hvad man kan :-)
Jeg har selv haft en del jobsamtaler efterhånden, og det som jeg synes er vigtigt, er at du skal fokusere på muligheder frem for begrænsninger, forstået på den måde at du ikke skal dreje samtalen ind på alt det du IKKE kan, men derimod lade samtalen handle om hvad du KAN.
Og så synes jeg også hurtigt man vil kunne fornemme hvis der er kemi eller ej, når man sidder overfor hinanden til sådan en samtale. Jeg har været til mange sjove samtaler, og en af de bedre var da jeg blev spurgt direkte hvilken fugl jeg ville være, hvis jeg kunne blive født på ny
Men det er sådan noget der er med til at løsne op på stemningen, og det kan være en stor hjælp for mange.
Du får hurtigt en fornemmelse af hvordan chefen er, når du sidder til samtale med ham/hende, og du vil hurtigt kunne danne dig et indtryk af om der er kemi eller ej. I sidste ende er kemien vigtigere end det der skal præsteres - er man glad, skal man nok præstere, men er man ked af det og mistrives i et dårligt arbejdsmiljø, ja så bliver det svært at præstere.
Held og lykke med samtalen :-)
Anmeld