til jer der fyre med træpiller hvor mange om mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

kesuh

Det handler også om at bruge det med omtanke og ikke bare bruge løs, fordi så kan det hurtigt løbe op.. Træpiller er billigere end olie, ja. 

Husk at forbruget også spiller en rolle, hvis i både bruger til varmt vand og bare opvarmning af hus. Nu hvor vi har de kolde tider her, så vil det automatisk være dyrere end normalt

At fyret også er indstillet korrekt, det gør en kæmpe forskel!!

Umiddelbart, så vil jeg sige 900kg hver anden måned, måske lige er lidt nok, men det kommer jo an på hvad i har fået at vide fra de tidligere lejere eller udlejere..

Dog så finder i hurtigt ud af forbruget, da i finder ud af om der skal 1 sæk i om dagen eller hver anden dag og hvor mange kg er de sække på osv osv.. 

Hvis i regner med ca 900kg hver anden måned, så er det ca en 15-16kg sæk i smider i om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Chris86

Det lyder fuldstændig vildt han mener det

Vi ved at vores fyr bruger meget plus at vores hus er ret dårligt isoleret og vi bruger 1-1,5 ton om måneden.

Det er sammenlignet med vores pp 130-40 kvm og vi bruger knap 4. Og det er også til at varme vand op med OG der er ik skide godt isoleret alle stedet og gamle vinduer..

Anmeld

28. januar 2014

Chris86

anna111 skriver:

vi skal snart til at leje et hus på 75 kvadratmeter
Som jeg vil tro er okay isoleret

Hvor mange kg træpiller tror i vi skal regne med om mdr?

Vi har snakket om at ligge 1000kr til side om mdr til træpiller så vi køber en palle med 900kg hver anden mdr men er det mon nok?

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude

Vil lige tilføje at det også kommer an på, hvor tit fyret renses

Anmeld

28. januar 2014

Laulund87

Chris86 skriver:

Det er sammenlignet med vores pp 130-40 kvm og vi bruger knap 4. Og det er også til at varme vand op med OG der er ik skide godt isoleret alle stedet og gamle vinduer..

Vi bruger det også til at varme vand og her er så utæt. Shit I bruger mange penge på varme så

Anmeld

28. januar 2014

Chris86

Laulund87 skriver:

Vi bruger det også til at varme vand og her er så utæt. Shit I bruger mange penge på varme så

Rettede til 4 tons skrev forkert...

Anmeld

28. januar 2014

Laulund87

Chris86 skriver:

Rettede til 4 tons skrev forkert...

Der står også 4 der hvor jeg har citeret dig? Der er godt nok stor forskel så Hvor meget bruger i på varme om året?

Anmeld

28. januar 2014

Chris86

Laulund87 skriver:

Der står også 4 der hvor jeg har citeret dig? Der er godt nok stor forskel så Hvor meget bruger i på varme om året?

Der stod 8 før
Vi varmer også vand op med fyret...

Anmeld

28. januar 2014

Laulund87

Chris86 skriver:

Der stod 8 før
Vi varmer også vand op med fyret...

Arhh

Det gør vi også og 120 kvm utæt hus. Jeg synes stadig det er voldsomt, men lad nu det ligge

Anmeld

28. januar 2014

Chris86

Laulund87 skriver:

Arhh

Det gør vi også og 120 kvm utæt hus. Jeg synes stadig det er voldsomt, men lad nu det ligge

Meget? Det på en sæson vi bruger 4 ton jo det kam ski godt ske jeg ik fik det skrevet...

Anmeld

28. januar 2014

Laulund87

Chris86 skriver:

Meget? Det på en sæson vi bruger 4 ton jo det kam ski godt ske jeg ik fik det skrevet...

Haha nej det gjorde du ikke, men så trækker jeg mine svar tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.