Stadig børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
16 svar
4 synes godt om
27. januar 2014

Anonym trådstarter

Min kæreste bliver 18 om nogle måneder og skal flytte hjem til mig snart - mit spørgsmål er så : Vil hans far stadig få børnepenge, skal lige tilføje at hans far gerne vil skrive under på at han må flytte men vil han så få børnepenge som han kan overfører til ham, eller slutter det helt ?

(Altså han flytter 3 måneder før han bliver 18)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Min kæreste bliver 18 om nogle måneder og skal flytte hjem til mig snart - mit spørgsmål er så : Vil hans far stadig få børnepenge, skal lige tilføje at hans far gerne vil skrive under på at han må flytte men vil han så få børnepenge som han kan overfører til ham, eller slutter det helt ?

(Altså han flytter 3 måneder før han bliver 18)

Ja det vil han. Men I kan kontakte udbetaling Danmark og snakke med dem om at få ændret det, så din kæreste får pengene.

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Ja det vil han. Men I kan kontakte udbetaling Danmark og snakke med dem om at få ændret det, så din kæreste får pengene.

Hans far vil gerne overfører dem til hans konto hver måned :-) men han var i tvivl om han ville få dem hvis han flyttede hjemmefra...
Tak for det

Anmeld

27. januar 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Hans far vil gerne overfører dem til hans konto hver måned :-) men han var i tvivl om han ville få dem hvis han flyttede hjemmefra...
Tak for det

Det sker ikke automatisk

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Det sker ikke automatisk

Okay så han vil godt bare kunne overføre dem til min kæreste uden at informere nogen ?

Anmeld

27. januar 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Okay så han vil godt bare kunne overføre dem til min kæreste uden at informere nogen ?

Ja uden problemer

Anmeld

27. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Ja uden problemer

Tak skal du have ! mente bare ikke man fik børnepenge for en der flytter hjemmefra - for så skal man jo ikke forsørge det barn mere - men mange tak

Anmeld

27. januar 2014

Mamalou

Anonym skriver:

Tak skal du have ! mente bare ikke man fik børnepenge for en der flytter hjemmefra - for så skal man jo ikke forsørge det barn mere - men mange tak

Faderen har forsørgerpligten over din kæreste til han bliver 18 år, uanset hvor han bor

Anmeld

27. januar 2014

Ayasmor

Anonym skriver:

Tak for det

Nu skriver du overføre dem, hver mdr. Er det børnepengene, der kommer kvartalsvis du mener, eller børnebidrag?

Anmeld

27. januar 2014

Mamalou

Ayasmor skriver:

Nu skriver du overføre dem, hver mdr. Er det børnepengene, der kommer kvartalsvis du mener, eller børnebidrag?

Det hedder ungeydelse, sådan får man børnepengene til de ældre børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.