SKAL man have hormoner??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
7 svar
1 synes godt om
27. januar 2014

crocket

Hej med jer!

Jeg står til at skulle insemineres i næste cyklus (IVF). Jeg kan se på nettet, at man skal have hormonsprøjter for at skabe en 'falsk' ægløsning.

Men behøver man virkelig det? Altså min ægløsning fejler ingenting - det er kun mine æggeledere. Og jeg er så super følsom, når det kommer til hormoner - det ved jeg fra mine menstruationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Summer2014baby

Hej.

Nu kan jeg ikke svare ift. IVF.
Men jeg er iui-h behandling og jeg fejler intet, hverken min ægløsning eller æggeledere eller andet. Jeg får hormoner og skal om et par dage have ægløsningssprøjte.

Jeg tror at de bruger det i dit tilfælde. Det øger risikoen for graviditet og gør at de styre din cyklus.

Jeg tror ikke du skal være bange for hormoner. De er ret dygtige til det de gør og ved lige hvad din krop skal have og ikke skal have.

Har du ikke været til første samtale?

Anmeld

28. januar 2014

modesty

Hej med jer!

Jeg står til at skulle insemineres i næste cyklus (IVF). Jeg kan se på nettet, at man skal have hormonsprøjter for at skabe en 'falsk' ægløsning.

Men behøver man virkelig det? Altså min ægløsning fejler ingenting - det er kun mine æggeledere. Og jeg er så super følsom, når det kommer til hormoner - det ved jeg fra mine menstruationer

Hormonbehandling er grundkernen i IVF (insemination og IVF er ikke det samme). Så ja, du skal have hormoner. Man skal jo producere så mange æg som overhovedet muligt (en normal cyklus giver 1 æg, i en IVF cyklus skal man gerne op på 5-20 æg).

Den hormonpåvirkning du får under menstruation er en helt anden end under IVF, så det behøver ikke at spille en rolle.

Ikke for noget - men hvis du allerede skal i gang med IVF i næste cyklus, virker du ikke til at vide særlig meget om behandlingen... Har du ikke været til samtale/infomøde på fertilitetsklinikken, fået en folder, el. lign?

Anmeld

28. januar 2014

crocket

Summer2014baby skriver:

Hej.

Nu kan jeg ikke svare ift. IVF.
Men jeg er iui-h behandling og jeg fejler intet, hverken min ægløsning eller æggeledere eller andet. Jeg får hormoner og skal om et par dage have ægløsningssprøjte.

Jeg tror at de bruger det i dit tilfælde. Det øger risikoen for graviditet og gør at de styre din cyklus.

Jeg tror ikke du skal være bange for hormoner. De er ret dygtige til det de gør og ved lige hvad din krop skal have og ikke skal have.

Har du ikke været til første samtale?

Okay. Nej, jeg er slet ikke kaldt ind til samtale? Fik bare at vide, at jeg skulæe komme ind 6.-10. dag i min cyklus.

Anmeld

28. januar 2014

crocket

modesty skriver:

Hormonbehandling er grundkernen i IVF (insemination og IVF er ikke det samme). Så ja, du skal have hormoner. Man skal jo producere så mange æg som overhovedet muligt (en normal cyklus giver 1 æg, i en IVF cyklus skal man gerne op på 5-20 æg).

Den hormonpåvirkning du får under menstruation er en helt anden end under IVF, så det behøver ikke at spille en rolle.

Ikke for noget - men hvis du allerede skal i gang med IVF i næste cyklus, virker du ikke til at vide særlig meget om behandlingen... Har du ikke været til samtale/infomøde på fertilitetsklinikken, fået en folder, el. lign?

Nej, det er nemlig rigtigt - jeg ved nærmest ingenting om det. Og det er på en måde med vilje. Jeg ønsker ikke at falde ned i den der fælle, hvor man kun går og tænker på fertilitetsbehandling - jeg har altid vidst, at jeg skal insemireres pga. arvæv i maven. Men selvfølgelig burde jeg nok lige sætte mig ind i det, siden lægerne ikke fortæller mig særlig meget.

Hvad er egentlig forskellen mellem insemination og IVF?

Bruger man ikke hormoner ved inseminering?

Anmeld

28. januar 2014

modesty

crocket skriver:

Nej, det er nemlig rigtigt - jeg ved nærmest ingenting om det. Og det er på en måde med vilje. Jeg ønsker ikke at falde ned i den der fælle, hvor man kun går og tænker på fertilitetsbehandling - jeg har altid vidst, at jeg skal insemireres pga. arvæv i maven. Men selvfølgelig burde jeg nok lige sætte mig ind i det, siden lægerne ikke fortæller mig særlig meget.

Jeg skal sove nu og har ikke tid til at forklare det. Men det kan googles.

Anmeld

29. januar 2014

1234rj

crocket skriver:

Ved ivf: kommer man i hormon behandling enten kort eller lang, så kroppen producere flere æg og så man har styr på ægløsning. De skal have en hvis størrelse, for at de bliver 'accepteret'. Når æggene har det bliver de taget ud af kvinden, lagt sammen med mandens sædceller hvorefter de forhåbentlig bliver befrugtet, de skal ligge sammen i to dage da de cellerne skal dele sig. Hvis man efter de to dage har nogle befrugtede æg bliver der somregel lagt 1 tilbage i kvinden, efter 14 dage skal man til blodprøve = svar. Hvis der er gode overskydende æg tilbage kommer de i fryseren og skal/kan bruges inden for 5 år til senere graviditetsforsøg.

Vi var igennem ivf kort behandling både med friske og fryseæg. Hvis jeg var dig så ville jeg ringe og sige at jeg gerne ville udskyde det en måned, og så at du gerne vil til Info møder omkring forløbet og hvad processen indenholder.. Det er hverken nemt fysisk eller psykisk at være i behandling, vi ville ikke have kunne klare det uden al den Info vi fik. Man skal følge skemaer med piller, hormoner, hvornår skal man stikke Sig og hvornår skal man tage en speciel sprøjte osv.

Håber det hjalp.

Anmeld

29. januar 2014

1234rj

crocket skriver:

Hej med jer!

Men, forstår ikke.. Skal du insemineres eller igennem reagensglas (ivf)?? For som en anden skriver er det to forskellige ting :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.