ÆL test - hjælp, forvirret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

265 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. januar 2014

Frk. Borup

Jeg har testet med IN vitro strimmelteste fra Bilka siden cd12 og stav siden cd17. Jeg ved efterhånden, efter 8 måneder, at min æl ligger sent i cyklus. Så i går cd18 stod jeg med en positiv test. Men så blev jeg i tvivl om, hvad den egentlig betød For på indlægssedlen står der, at den som alle andre viser stigningen i LH og dermed, men så står der "og dermed, hvornår der er ægløsning" - ikke noget med de der 24 timer efter som alle andre???!!? Men det ER vel bare sådan, at LH hormonet stiger, hvilket kan måles, og så falder det igen, hvorefter ægget løsner sig? Eller??

Så første spørgsmål er: Mon der gælder det samme for denne type test som for alle andre?

Jeg testede så i går aftes (efter en del væske), og testen var svagere. Jeg tænkte "godt så"

Men så testede jeg igen her i formiddags, og den var (muligvis) positiv igen?? Så nu får i lige et billede af begge, og så må I fortælle mig, hvilken en, der ser mest positiv ud - og gerne, hvad det skal betyde (hvor lang tid har vi en chance for at "skyde til måls"?)
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

De er begge positive,men man skal kun tage efter den 1.positive test,da det er der fra der går 24-36 timer til der er ÆL.

LH hormonet kan faktisk være så højt i helt op til 7 dage,at testen vil være positiv,selv om ÆL for længst er overstået. 

Anmeld

27. januar 2014

Frk. Borup

Mor_til_3_unger skriver:

De er begge positive,men man skal kun tage efter den 1.positive test,da det er der fra der går 24-36 timer til der er ÆL.

LH hormonet kan faktisk være så højt i helt op til 7 dage,at testen vil være positiv,selv om ÆL for længst er overstået. 

Ok, har bare aldrig stået med en helt positiv før, har kun kunne se, at det steg og faldt. Så lidt vildt at lave 2 - to dage i træk!

Så æl skal ske et sted mellem i dag kl. 10 og kl. 22, sådan helt firkantet set, og så 24 timer frem derfra er der mulighed for befrugtning? Altså i teorien chance indtil kl. 22 i morgen aften? (Vi arbejder på skift, så derfor det er lidt vigtigt )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.