Dele værelse - indretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. januar 2014

lineog4

Mine to drenge deler værelse og skal blive ved med det. Det har været indrettet af mange omgange, først med tremmeseng, så da der kom juniorseng og den store gik fra juniorseng til høj seng. Og nu er vi der igen. 

Den store er blevet skolebarn og den lille, ja han er lille  Nej han er 3 år. Jeg vil at den store får lov at være stor og den lille får lov at være lille, at det er et fælles værelse, men også hver deres - mange krav ikke  Har nogen ideer og der er blevet bestilt hule/gardin til under sengen, hvor den store ønsker sig madras og puder (og jeg ønsker mig måske der også kommer noget andet) og han begrunder ønsket med så kan Linus komme og sover under ham en gang imellem. Der er indkøbt stof - han valgte selv marine blå med hvide stjerner (ikke alt det retro moar). 

Men har I børn der deler værelse hvor der er plads til forskellighed, forskellig alder (især kan den lille hurtig blive stor for hurtig) og hvor der er plads til fællesskab men også individuelalitet? Så ser jeg meget gerne eksempler.

Eller har I bare en god ide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Mum33

Har set en engang der delte rummet med en klassisk rumdeler fra ikea. Så var det kasser i nogle af rummene og nogle farver var fælles, andre "private" - hvis du forstå mig. De havde hver deres seng på "sin side" og så var der forskelligt tapet på væggen. Det så super hyggeligt og funktionelt ud 

Anmeld

27. januar 2014

Mor til Majbørn

har engang set et værelse delt op, hvor det simpelthen blev malet i to farver (hvid og grøn). Det var godt nok et kontor og et soveværelse, og overgangen imellem de to farver blev ligesom skjult af en stor potteplante - men det så ret fedt ud.

Anmeld

27. januar 2014

lineog4

Abemor skriver:

Har set en engang der delte rummet med en klassisk rumdeler fra ikea. Så var det kasser i nogle af rummene og nogle farver var fælles, andre "private" - hvis du forstå mig. De havde hver deres seng på "sin side" og så var der forskelligt tapet på væggen. Det så super hyggeligt og funktionelt ud 

Tror jeg også ville være den måde jeg ville gøre, men men men det er et dumt værelse hvor der er enten dør eller vindue på alle vægge, så enten deler man ned gennem vindue eller også bliver den ene del af værelset gennemgang og vil indeholde alle 3 døre. 

Ville gerne skærme den ene dør, men de er ikke parate til ikke at have dør mod stuen og vi er ikke parate til de ikke har dør mod gangen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.