Hvorfor valgte du kejsersnit 2. Gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
2 svar
0 synes godt om
26. januar 2014

EnSødMor

Lidt historie først; 

Jeg fik akut kejsersnit med min pige i 2012, hendes hjerterytme faldt så det skulle gå stærkt, jeg havde tilmed stærke smerter i bækkenet/hofterne under fødslen, pga skæve hofter og bækkenløsning! Jeg græd i flere måneder, for følte folk så ned på mig... 

Nu er jeg 10 uger henne, har allerede fået tegn på bækkenløsning, så skal sygemeldes (igen)... - Jeg ved jeg selv må bestemme her 2 gang, for at skåne min krop ville det oplagte valg være kejsersnit, men jeg vil også gerne bevise hvad jeg kan, men hvem siger at jeg "kan" og smerterne ikke er for store (bækkenløsning)... 

jeg føler mig bare slet ikke "kvindelig"! Vil så gerne bevise at jeg altså godt kan, men vil hellere ikke ødelægge min krop!! Jeg ved at smerterne mindskes i vand, men ingen kan love mig at de er ledige den dag jeg skal føde,. 

Så kort sagt, hvorfor valgte du at få kejsersnit 2 gang? - fortryder du valget? - Havde du de samme følelser som jeg? ;( 

hvad ville du råde mig til? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Mor Christa

EnSødMor skriver:

Lidt historie først; 

Jeg fik akut kejsersnit med min pige i 2012, hendes hjerterytme faldt så det skulle gå stærkt, jeg havde tilmed stærke smerter i bækkenet/hofterne under fødslen, pga skæve hofter og bækkenløsning! Jeg græd i flere måneder, for følte folk så ned på mig... 

Nu er jeg 10 uger henne, har allerede fået tegn på bækkenløsning, så skal sygemeldes (igen)... - Jeg ved jeg selv må bestemme her 2 gang, for at skåne min krop ville det oplagte valg være kejsersnit, men jeg vil også gerne bevise hvad jeg kan, men hvem siger at jeg "kan" og smerterne ikke er for store (bækkenløsning)... 

jeg føler mig bare slet ikke "kvindelig"! Vil så gerne bevise at jeg altså godt kan, men vil hellere ikke ødelægge min krop!! Jeg ved at smerterne mindskes i vand, men ingen kan love mig at de er ledige den dag jeg skal føde,. 

Så kort sagt, hvorfor valgte du at få kejsersnit 2 gang? - fortryder du valget? - Havde du de samme følelser som jeg? ;( 

hvad ville du råde mig til? 

Jeg kan desværre ikke råde dig i forbindelse med kejsersnit, da jeg selv fødte da jeg fik min søn, men jeg kan fortælle at jeg havde svær bækkenløsning, og vi besluttede at jeg skulle sættes igang 38+2 for at jeg ikke skulle gå længere tid med min bækenløsning (som på dette tidspunkt var en kæmpe belastning i min hverdag)
Jeg fødte naturligt, og det gik helt fint i forhold til bækkenløsningen. Jeg lå i vand, hvilket hjalp.. men ellers mærkede jeg faktisk ikke rigtig til det under fødslen pga alle de smerter fra veerne.

Under denne graviditet har jeg også fået bækkenløsning(), men jeg vil stadig føde naturligt, hvis det kan lade sig gøre. 

Bare lidt erfaring med at føde med bækkenløsning 

Anmeld

26. januar 2014

Kløver

Jeg ville gerne ha oplevet at føde selv men fortryder ikke mit 2 ks da jeg blev frarådet alm fødsel, jeg måtte ikke sættes igang og har bla dårlige hofter, og fik igen ssf, så det blev ks en uge før det planlagte ks skal have ks igen her 3 gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.