Smart fingersystem til 6,7,8 og 9 tabellen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
9 svar
6 synes godt om
26. januar 2014

MorDk

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

LinLin

Smart har aldrig hørt det før!

Anmeld

27. januar 2014

Pikku Myy

En sjov idé, men ville det ikke være nemmere bare at lære tabellerne? Hendes metode tager jo længere tid end at sige 6-12-18-24-30-36.

Jeg er nok af den gamle skole som mener at det er vigtigt at lære tabeller. Ikke fordi jeg som sådan mener at der skal terpes som da mine forældre var børn, men forståelsen for multiplikation (og division) opnås vel bedst ved at opleve vejen dertil, ikke ved et magisk fingertrick.

Jeg synes det er synd at "snyde" - man kommer til at mangle fornemmelsen senere, når regning bliver til matematik.

Anmeld

27. januar 2014

Trine89

Jeg syntes det er rigtig forvirrende det hun gør. 

Men hey hvis det kan hjælpe nogle så er det jo kun godt  

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

MorDk skriver:

Hvad synes I?

http://www.hyggestedet.dk/mob_site/display.php?video=278743

Jeg blev helt ør i hovedet og kunne ikke koncentrer mig efter det første hun lavede. Det er sikkert smart for nogen, men jeg holder mig til den alm måde at lære tabellerne på og det er også sådan jeg vil lære det videre

Anmeld

27. januar 2014

ESV

MorDk skriver:

Hvad synes I?

http://www.hyggestedet.dk/mob_site/display.php?video=278743

Ha ha jeg ved det ikke jeg syntes hun var så irriterende at høre på at jeg slet ikke så den hverken halvt eller helt færdig

Anmeld

27. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er fint og jeg kan godt følge med, men det giver ikke rigtig ungerne en forståelse for at gange men det et et fint fif EFTER de har lært princippet i tabellerne.

Anmeld

27. januar 2014

lineog4

Jeg synes det er en sjov metode og ville elske hvis en af ungerne i skolen brugte den 

At arbejde med matematik er jo i høj grad at finde sine metoder. Man skal dog have en forstående af multiplikation og have godt fat i titaltssystemet hvis ikke man skal knække nakken på fx 6 *7

Er det vejen frem for at kunne huske de små tabeller så er det da fantastisk. At lære de små tabeller er udenadslære og handler om at høre 6*6 = 36 tusind gange så det sætter sig fast...

Anmeld

30. januar 2014

MorDk

Altså jeg kan ikke hitte ud af den, men det er da ret smart...

Anmeld

30. januar 2014

lille-fisen

Det er da mega smart!  Og nemt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.