SU og at holde fri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

380 visninger
7 svar
1 synes godt om
26. januar 2014

TNBC

Jeg er lige nød til at spørge

hvordan er reglerne med SU og holde fridage?? Jeg tænker ikke på sygedage,barn syg, lægebesøg og den slags, men at bare holde fri, som at tage til Kbh, ud til frokost med sin bedste.. altså unødvendige grunde(og jo det er de.. pigebarnet er ligeglade med uddannelsen, er der kun for pengene)

Nogen der ved det? Hvor meget der skal til at blive smidt ud? (Hun er monster upopulær blandt resten af klassen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Papillon

Det kommer da helt an på uddannelse og om der er mødepligt eller hvorledes studieaktivitet gøres op på studiet?

Anmeld

26. januar 2014

TNBC

Papillon skriver:

Det kommer da helt an på uddannelse og om der er mødepligt eller hvorledes studieaktivitet gøres op på studiet?

en er blevet smidt ud på grund af fravær i praktikken.(ikke fra den klasse)

det er social og sundhedskolen.

Anmeld

26. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jamen hvilken uddannelse er det? SU-styrelsen er jo 'ligeglade' med hvordan man bruger sin tid, sålænge man overholder kravene fra udannelsesstedet. Så det har i princippet intet med SU-styrelsen at gøre. Det er udannelsesstedet som bedømmer om personen er aktiv eller ej. 

Anmeld

26. januar 2014

TNBC

Demosan skriver:

Jamen hvilken uddannelse er det? SU-styrelsen er jo 'ligeglade' med hvordan man bruger sin tid, sålænge man overholder kravene fra udannelsesstedet. Så det har i princippet intet med SU-styrelsen at gøre. Det er udannelsesstedet som bedømmer om personen er aktiv eller ej. 

social og sundhedsskole. og hun møde ikke om til fremlæggelse.

Anmeld

26. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Yurie skriver:

Okay, men der er jo tit mødepligt ikke? I så fald så er det jo et problem. Men trods alt stadig ikke resten af klassens. Det må i lade skolen håndtere. 

Anmeld

26. januar 2014

--Line..

Yurie skriver:

hvis det er grundforløbet på sosu skolen, så kommer det vidst meget an på læreren, om hun melder eleven fraværen. sådan var det i hvertfald på den skole jeg gik på.. mener jeg at jeg husker.. jeg blev i hvertfald ikke smidt ud..
ellers så ringede jeg og meldte mig syg.

Anmeld

26. januar 2014

TNBC

Demosan skriver:

Okay, men der er jo tit mødepligt ikke? I så fald så er det jo et problem. Men trods alt stadig ikke resten af klassens. Det må i lade skolen håndtere. 

Jo altså de går i skole hver dag når de ikke er i praktik.

Jeg ved godt at det er læreren/skolen der har sidste ord. Men det irriterer mig bare at der sidder en på en uddannelse, som slet ikke vil det, hvis der er en anden der har fået et nej på grund af hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.