Barsel som voksenelev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen der ved, hvor man kan se hvilken sats man kan få i barselsdagpenge, når man er voksenelev og skal på barsel?

Jeg har søgt lidt på nettet og på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, står der kun en sats for barsel, er det den man automatisk hører under?

Jeg kan ikke spørge på min arbejdsplads eller i mine omgivelser endnu, da det stadig er meget nyt, men vi kom bare til at snakke om det herhjemme og nu spekulerer jeg selvfølgelig på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen der kan hjælpe med et svar?

Anmeld

26. januar 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Hej

Er der nogen der ved, hvor man kan se hvilken sats man kan få i barselsdagpenge, når man er voksenelev og skal på barsel?

Jeg har søgt lidt på nettet og på beskæftigelsesministeriets hjemmeside, står der kun en sats for barsel, er det den man automatisk hører under?

Jeg kan ikke spørge på min arbejdsplads eller i mine omgivelser endnu, da det stadig er meget nyt, men vi kom bare til at snakke om det herhjemme og nu spekulerer jeg selvfølgelig på det.

Jeg ville kontakte min fagforening og få hjælp til udregning 

Det gjorde jeg, og det er åbenbart også afhængigt af fradrag mv. 

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Jeg ville kontakte min fagforening og få hjælp til udregning 

Det gjorde jeg, og det er åbenbart også afhængigt af fradrag mv. 

Ja, det er rigtigt. Men beløbet før skat har ikke noget med fradraget at gøre, det var egentlig det jeg var interesseret i

Anmeld

26. januar 2014

Christabelle

Anonym skriver:

Ja, det er rigtigt. Men beløbet før skat har ikke noget med fradraget at gøre, det var egentlig det jeg var interesseret i

Ring til Udbetaling Danmark. Det er dem der udbetaler barselsdagpenge, så de må vide hvor meget du kan få.
Mht om du evt kan få løn under noget af din barsel så er det din fagforening du skal have fat i

Anmeld

26. januar 2014

SjeBets

jeg mener at man kan få 80 % af ens oprindelig løn, dog maks 4075 pr uge.

Så man skal tjene omkring 21-22000 pr mdr for at være fuldtids forsikret, så vidt jeg har forstået.

Jeg tjente nemlig ikke helt nok, fordi jeg var voksenelev, så jeg fandt mig et vikariat et par mdr og kom op og blev fuldtids forsikret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.