social ydelse og kæreste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
5 svar
11 synes godt om
26. januar 2014

Anonym trådstarter

min kæreste og jeg har besluttet at flytte fra hinanden for at redde vores forhold, men vil stadig være kærester. vi har to børn som skal med mig. vores økonomi og hvordan vi lever i hvert vores hjem vil være fuldstændig adskilt. jeg vil være berettiget til boligsikring, men ikke til forhøjet børnepenge tror jeg, men hvad med tilskud til institution? nogen der ved noget om alt dette? hvor meget eller hvor lidt må man være kærester? hvilken hjælp er jeg berettiget til? og gør det nogen forskel fordi kæresten er faren? jeg vil ikke hverken snyde eller i klemme med systemet. tak for hjælpen :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

min kæreste og jeg har besluttet at flytte fra hinanden for at redde vores forhold, men vil stadig være kærester. vi har to børn som skal med mig. vores økonomi og hvordan vi lever i hvert vores hjem vil være fuldstændig adskilt. jeg vil være berettiget til boligsikring, men ikke til forhøjet børnepenge tror jeg, men hvad med tilskud til institution? nogen der ved noget om alt dette? hvor meget eller hvor lidt må man være kærester? hvilken hjælp er jeg berettiget til? og gør det nogen forskel fordi kæresten er faren? jeg vil ikke hverken snyde eller i klemme med systemet. tak for hjælpen :-)

Jeg ved at det ikke er det du spørge om, men jeg er virkelig nysgerrig. Hvordan redder man et forhold ved at bo hver for sig? Hvad med børnene. Det er lige så hårdt for dem som far og mor der bliver skilt? For du skal jo huske at far ikke må være der mere end 2 gange om ugen. Hvis han spiser der hver dag må han ikke hjælpe økonomisk osv.

Anmeld

26. januar 2014

Carina:-)

mor:) skriver:

Jeg ved at det ikke er det du spørge om, men jeg er virkelig nysgerrig. Hvordan redder man et forhold ved at bo hver for sig? Hvad med børnene. Det er lige så hårdt for dem som far og mor der bliver skilt? For du skal jo huske at far ikke må være der mere end 2 gange om ugen. Hvis han spiser der hver dag må han ikke hjælpe økonomisk osv.

Enig 

Og et eller andet sted synes jeg heller ikke at systemet skal betale for at man vil være kærester men ikke bo sammen...

I min verden skal vi hjælpe de reelt enlige-Dem der ikke har en kæreste stående der lige kan spæde lidt til økonomisk eller tidsmæssigt.

Og ikke dem der har farmand stående i kullisen -

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

nej det var ikke spørgsmålet derfor har jeg heller ikke tænkt mig og svare på det. kan godt se det kan trække op til en længere debat om vores privat liv, er ikke hvad denne tråd er om.

Anmeld

26. januar 2014

wamse

boligsikring og tilskud til daginstitution er afhængig af indkomst, og du er berettiget til det ordinære og ekstra ordinære børnepenge

Hvor meget og hvor lidt i må være sammen afhænger af din kommune, som jeg oplever det, så er der meget forskel på, hvor skrappe de er på det område

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

ja, er også enig i at hjælpen skal være for dem som har mest brug for det. er jo også derfor jeg spørger om råd da jeg ikke er en af dem som vil snyde systemet.

og så er hjælpen altså ikke kun for enlige. nu hvor jeg er studerende og kæresten med en ok men i den lave ende af løn er vi også berettiget til bolig sikring og institution tilskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.