Pigeværelse 4 1/2 år- hvad skal der være

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.988 visninger
8 svar
3 synes godt om
25. januar 2014

Mussen2

Jeg skal i gang med at indrette datterens værelse på ny. Det er stadig baby møblerne, men jeg har luret på det længe og ved faktisk ikke hvad der skal være på et pigeværelse.

Så jeg vil så gerne høre jeres gode råd. Alt lige fra indretning, til fif, til muligheder, til hvordan opbevarer man egentlig legetøj adskilt på mest praktiske måde?

Det er et ret stort værelse hun har og jeg har selv tænkt. En højseng så der kan laves hyggekrog og hule under. Et skrive bord hvor der kan tegnes. Evt et par gymnastikringe, som kan hænge fra loftet ( der er synlig hanebånd) et sted hvor dr kan være bøge ( hun har tonsvis af bøger) og så er jeg i tvivl om hvad der ellers skal til........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

4,5 år. Hmm. Hvad med at spørge hende hvad hun kunne tænke sig 

Ellers tænker jeg, pudehjørne med bøger i nærheden, højseng med de der tema-gardiner for, i et tema hun synes er fedt. (Hvis hun er til prinsesse kan hun lege slot, er hun til pirater kan hun lege at hun er ude på de syv have eller lign) bord og stole så hun kan tegne sammen med legekammeraterne, noget reol-værk med kasser i så legetøjet kan sorterers hver for sig, legekøkken, tumlemøbler (fx de ringe du nævner)

Anmeld

25. januar 2014

Troldemommi

Mussen2 skriver:

Jeg skal i gang med at indrette datterens værelse på ny. Det er stadig baby møblerne, men jeg har luret på det længe og ved faktisk ikke hvad der skal være på et pigeværelse.

Så jeg vil så gerne høre jeres gode råd. Alt lige fra indretning, til fif, til muligheder, til hvordan opbevarer man egentlig legetøj adskilt på mest praktiske måde?

Det er et ret stort værelse hun har og jeg har selv tænkt. En højseng så der kan laves hyggekrog og hule under. Et skrive bord hvor der kan tegnes. Evt et par gymnastikringe, som kan hænge fra loftet ( der er synlig hanebånd) et sted hvor dr kan være bøge ( hun har tonsvis af bøger) og så er jeg i tvivl om hvad der ellers skal til........

et par ideer 

Bord med to stole

tallerkenrække til bøger

sækkestol

vi har et lille rundt telt inde på Johannes værelse den fungerer som hule og opholdsplads til alle hendes bamser måske det var noget 

Godt med gulvplads så der kan danses 

en gynge hængende ned fra loftet  

Bare lidt fra mig 

Anmeld

25. januar 2014

Mussen2

4,5 år. Hmm. Hvad med at spørge hende hvad hun kunne tænke sig 

Ellers tænker jeg, pudehjørne med bøger i nærheden, højseng med de der tema-gardiner for, i et tema hun synes er fedt. (Hvis hun er til prinsesse kan hun lege slot, er hun til pirater kan hun lege at hun er ude på de syv have eller lign) bord og stole så hun kan tegne sammen med legekammeraterne, noget reol-værk med kasser i så legetøjet kan sorterers hver for sig, legekøkken, tumlemøbler (fx de ringe du nævner)

Hun er ikke helt klar over hvad hun vil have eller rettere hun vil have det hele og forstår ikke rigtig det ikke kan ændres igen om 2 mdr så jeg giver hende ikke så mange valg, men sælger heller ideerne til hende.

Hvordan tænker du at ting som dukker og dukketøj, barbier, udklædningstøj lego etc opbevares. Det fylder jo helt vildt

Tak for svar

Anmeld

25. januar 2014

Mussen2

Monica P skriver:

et par ideer 

Bord med to stole

tallerkenrække til bøger

sækkestol

vi har et lille rundt telt inde på Johannes værelse den fungerer som hule og opholdsplads til alle hendes bamser måske det var noget 

Godt med gulvplads så der kan danses 

en gynge hængende ned fra loftet  

Bare lidt fra mig 

Tak for svar. Det lyder meget som det hun har i dag også. Jeg tror tiden er inde til lidt flere storpige ting

Anmeld

25. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mussen2 skriver:

Hun er ikke helt klar over hvad hun vil have eller rettere hun vil have det hele og forstår ikke rigtig det ikke kan ændres igen om 2 mdr så jeg giver hende ikke så mange valg, men sælger heller ideerne til hende.

Hvordan tænker du at ting som dukker og dukketøj, barbier, udklædningstøj lego etc opbevares. Det fylder jo helt vildt

Tak for svar

Udklædning ville jeg lave en bøjlestang til eller knagerække. Ser meget fedt ud med de der små tøjstativer man kan få.

barbie + tøj ville jeg komme i nogen kasser i en reol, dukker kunne måske sidde på en lille slagbænk og så kunne tøj, Potter, sutter osv opbevares nede i. LEGO ville jeg også komme i kasser i reolen. (ved selfølgelig ikk hvor meget hun har 

Tænker at en reol med 8 rum, ville kunne rumme en pæn del LEGO og barbie. Og ellers fåes de jo også større

Anmeld

25. januar 2014

Leneur

Mussen2 skriver:

Min Siljepige er også næsten 4 1/2 og noget af det hun elsker allermest er hendes bogstavtæppe hun kan hoppe rundt på og stave en masse mærkelige ord...
Så er der hendes klædeskab hvor der er et spejl udenpå, hvor hun danser foran og klæder sig ud. Hendes lille 2 personers pallesofa med en kæmpe fatboylignende pude foran hun hopper ned på. Så arver hun snart en højseng med rutsjebane, som også er et hit hos hende..
Opbevaringsproblemet har jeg ikke helt fået løst endnu men noget er da kommet i kasser og så ind i en rumdeler og en reol, så meget er da puttet væk.

Anmeld

7. april 2014

Mussen2

Leneur skriver:

Min Siljepige er også næsten 4 1/2 og noget af det hun elsker allermest er hendes bogstavtæppe hun kan hoppe rundt på og stave en masse mærkelige ord...
Så er der hendes klædeskab hvor der er et spejl udenpå, hvor hun danser foran og klæder sig ud. Hendes lille 2 personers pallesofa med en kæmpe fatboylignende pude foran hun hopper ned på. Så arver hun snart en højseng med rutsjebane, som også er et hit hos hende..
Opbevaringsproblemet har jeg ikke helt fået løst endnu men noget er da kommet i kasser og så ind i en rumdeler og en reol, så meget er da puttet væk.

Lige et parspørgsmål nu skal jeg nemlig til at have gjort noget ved det værelse

Hvilket klædeskab har din pige( er det er spejl du selv har sat på)

Er det en højseng eller halvhøjseng hun har fået. Er nemlig i tvivl om hvad der er mest passende

Anmeld

7. april 2014

Leneur

Mussen2 skriver:

Lige et parspørgsmål nu skal jeg nemlig til at have gjort noget ved det værelse

Hvilket klædeskab har din pige( er det er spejl du selv har sat på)

Er det en højseng eller halvhøjseng hun har fået. Er nemlig i tvivl om hvad der er mest passende

Sengen må vist være halvhøj, da den ikke er så høj som en køjeseng men har da en stige hun skal kravle op ad. Det er et klædeskab hvor spejlet var på, det er 3-fløjet hvor den ene låge er et spejl men man kan da sagtens klæbe et spejl på skabet selv. Hvis hun ikke havde arvet sengen, kunne jeg nok godt have fundet på at det var en høj seng hun fik. Der findes nogle smarte nogle hvor der enten er skrivebord under eller bare er indbygget 2 små sofaer og et bord, der kan laves om til en ekstra seng. Det synes jeg er smart...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.