Anonym skriver:
Har næsten opgivet at snakke med ham om det, da han lukker totalt af og jeg har virkelige følelsen af at han bare snakker mig efter munden og siger de ting jeg gerne vil høre 
Her er det også hos ham problemet ligger, dette ved han fra tidligere forhold, men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre eller stille op for at overbevise ham om at det er HAM jeg vil være sammen med og det er HAM jeg vil have børn med
Jeg forlader ham jo ikke bare 
Jeg ved virkelig snart ikke hvad jeg skal gøre mere, for føler lige meget hvad jeg gør vil han ikke snakke med mig omkring de her ting og jeg nævner det ikke så tit for ham mere som jeg har gjort, men ville bare ønske jeg kunne få en afklaring på det og vide om han virkelig vil kæmpe for det her, for så bliver han nød til at snakke med mig om det osse, ellers bliver det jo bare endnu svære at komme igennem, hvis vi ikke får snakket sammen
Hans søster kender til det hele og har snakket med mig om det nogen gange, men hende kan jeg heller ikke blive klog på
Sidder med følelsen af at jeg har lyst til at give op og smide det hele og drømmen fra mig, sådan tager det på mig lige i tiden 
Jeg er rigtig ked af, at du har det så skidt!
Har du prøvet at forklare ham, hvordan du har det? Ikke hvad du kræver om ham, men hvordan det hele slider på dig?
Nogle gange tror jeg ikke altid at de kære mænd forstår tingene, før vi har skåret dem ud i pap for dem.
Har du eventuelt nogle i din omgangskreds, som har været igennem det, som du kan snakke med. Eller en rigtig god veninde, som bare kan lytte?
Det hjælper at snakke om det, og blive ved med at snakke om det. Så jo flere der vil lytte til dig, jo bedre.
Med hensyn til din mand tror jeg at du skal blive ved med at bekræfte ham i, at du elsker ham og ønsker at være sammen med ham. Også hvis I ikke kan få et barn sammen. Mange mænd føler ikke at de er mænd, hvis de ikke kan sætte et barn på jorden, og det er svært at få dem til at tro på, at de er lige elskede, lige meget om de har en god eller dårlig sædkvalitet.
Du kan også tage en snak med lægen, eventuelt få en henvisning til en psykolog. Forhåbentlig kan denne give dig nogle gode redskaber til at håndtere det hele.