Dolol smertestillende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.543 visninger
10 svar
1 synes godt om
25. januar 2014

Zelinasmor

Hej de damer..

pga. udvidet tennisalbue har lægen udskrevet dolol smertestillende til mig.

Har fået besked på at tage 1 dolol, 1 ibumetin 600mg og 2 pamol 4 gange dagligt, så jeg ikke mærker smerterne i min højre arm.

men nu her et par timer efter min første dosis, føles det som om jeg har drukket en flaske vodka. Jeg "tåger" lidt og føler at alle mine muskler er gelé. 

Er det normalt? Eller burde jeg kontakte min læge og snakke med ham om det? Bliver helt bekymret fordi jeg føler mig påvirket.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

MorDk

Det er også noget af en cocktail  

Tramadol som er indholdsstoffet er et morfinlignende middel, men har svagere smertestillende virkning end morfin.

Normale bivirkninger er kvalme og svimmelhed... og det passer med at det indtræder ½-1 time efter indtagelse.

Måske tåler du dem ikke så godt. Snak evt med din læge omkring dette. Dolol bør du helst ikke tage over længere tid.

Anmeld

25. januar 2014

Ploffer

Zelinasmor skriver:

Hej de damer..

Har fået besked på at tage 1 dolol, 1 ibumetin 600mg og 2 pamol 4 gange dagligt, så jeg ikke mærker smerterne i min højre arm.

men nu her et par timer efter min første dosis, føles det som om jeg har drukket en flaske vodka. Jeg "tåger" lidt og føler at alle mine muskler er gelé. 

Er det normalt? Eller burde jeg kontakte min læge og snakke med ham om det? Bliver helt bekymret fordi jeg føler mig påvirket.. 

Det er vist meget normalt at have det sådan når man har taget dolol... Jeg fik dem efter en operation og jeg følte mig også fuld og snakkede sort jeg syntes ellers det lød fuldstændig normalt det jeg sagde, men hverken min mand eller mine forældre fattede en brik af det

Anmeld

25. januar 2014

An&Jo

Zelinasmor skriver:

Hej de damer..

Det er meget normalt, dolol er et morfin præperat, og det kan man godt blive rundtosset af.
Jeg får dem selv mod stærke smerter, og bliver også rundtosset, derfor tager jeg dem kun i yderste nødstilfælde.. Synes dog også det er en masse du skal tage sammen med, var det mig ville jeg droppe enten pamol eller ibumetinen. så jeg kun fik to af præperaterne, for dolol er et meget stærkt præperat alene.

Anmeld

25. januar 2014

B&J

jaa det er meget alm. for det er skarpe sager...

Anmeld

25. januar 2014

Zelinasmor

Måske jeg skulle snakke med lægen om det igen. Synes også det er mange piller. Og så 4 gange om dagen en lille uges tid. Det er længe at have det sådan.  Men jeg kunne slet ikke bruge min højre arm for bare smerter. Kunne ikke engang smørre et stk rugbrød. Så føler jeg står i et dilemma 

Anmeld

25. januar 2014

Kløver

Jeg blev helt skæv af dem og var lammet 24 timer efter på sofaen, de tog intet af min smerte og kroppen føltes også som gele, jeg kunne ikke tåle dem. Ville snakke med lægen for en sikkerheds skyld med de symptomer du har

Anmeld

25. januar 2014

MorDk

Zelinasmor skriver:

Måske jeg skulle snakke med lægen om det igen. Synes også det er mange piller. Og så 4 gange om dagen en lille uges tid. Det er længe at have det sådan.  Men jeg kunne slet ikke bruge min højre arm for bare smerter. Kunne ikke engang smørre et stk rugbrød. Så føler jeg står i et dilemma 

Der er andre muligheder for smertestillende. Snak med din læge. God bedring!!

Anmeld

25. januar 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Zelinasmor skriver:

Hej de damer..

Min kæreste siger det er normalt, han har selv fået dem fast i en periode, faktisk helt samme cocktail.

Han siger man kan føle sig helt høj i starten, ligesom hvis man var skæv eller sådan noget. 

Men hvis du er utryg ved det, bør du kontakte lægen.

Anmeld

25. januar 2014

Zelinasmor

Tusind tak for svar. Jeg snakker lige med lægen mandag. Føler mig bare utryg ved at have det sådan når min datter er her. Måske jeg kan få noget andet som er knap så voldsomt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.