barsel og a-kasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

438 visninger
8 svar
3 synes godt om
25. januar 2014

Anonym trådstarter

Inspireret af et andet spørgsmål..

Jeg er ledig, får dagpenge fra min a-kasse.. Vi planlægger graviditet senere på året.. Hvordan står vi stillet hvis jeg ikke finder et job inden?

Sidst jeg var Gravid blev jeg sygemeldt til barsel.. Havde 6 mdr betalt barsel fra jobbet og 5 mdr på barselsdagpenge.. Hvordan vil det være denne gang? Vil jeg stadig bruge af mine 2 års dagpengeret mens jeg er på barsel?

Håber nogen ved noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

MissMaria

Anonym skriver:

Jeg er ledig, får dagpenge fra min a-kasse.. Vi planlægger graviditet senere på året.. Hvordan står vi stillet hvis jeg ikke finder et job inden?

Sidst jeg var Gravid blev jeg sygemeldt til barsel.. Havde 6 mdr betalt barsel fra jobbet og 5 mdr på barselsdagpenge.. Hvordan vil det være denne gang? Vil jeg stadig bruge af mine 2 års dagpengeret mens jeg er på barsel?

Håber nogen ved noget

Du vil ikke bruge af din 2 års dagpengeret. Du vil få udbetalt barselsdagpenge og bliver du sygemeldt, så bliver der udbetalt sygedagpenge.

Anmeld

25. januar 2014

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Du vil ikke bruge af din 2 års dagpengeret. Du vil få udbetalt barselsdagpenge og bliver du sygemeldt, så bliver der udbetalt sygedagpenge.

Og jeg vil have mulighed for ligeså lang barsel? Tak for dine svar indtil videre

Anmeld

25. januar 2014

Rikke S

Anonym skriver:

Håber nogen ved noget

Jeg kan ihvertfald fortælle, at du ikke bruger af din dagpengeret, da barselsdagpenge ikke tæller i systemet, som alm. dagpenge gør

Anmeld

26. januar 2014

MissMaria

Anonym skriver:

Og jeg vil have mulighed for ligeså lang barsel? Tak for dine svar indtil videre

Ja du har ret til samme længe barsel som alle andre.

Anmeld

26. januar 2014

Lilje82

Nej du vil ikke bruge af din dagpengeperiode under barsel og beløbet vil være det samme som du får på dagpenge, sådan var det i hvert fald for mig.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Rikke S skriver:

Jeg kan ihvertfald fortælle, at du ikke bruger af din dagpengeret, da barselsdagpenge ikke tæller i systemet, som alm. dagpenge gør

jeg synes også det havde været lidt unfair hvis det havde gjort det.. Man søger jo ikke job når man passer sit barn Tak for svaret

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Ja du har ret til samme længe barsel som alle andre.

Det var Dejligt! Tak for hjælpen

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Lilje82 skriver:

Nej du vil ikke bruge af din dagpengeperiode under barsel og beløbet vil være det samme som du får på dagpenge, sådan var det i hvert fald for mig.

det var dejligt! Tusind Tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.