Skilsmisse som selvstændig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

848 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej

jeg står overfor et kæmpe dilemma. Jeg ønsker ikke at fortsætte  mit ægteskab. Jeg er mor til 3 børn og har lige åbnet ny virksomhed og kan derfor endnu ikke leve af indkomsten derfra, hvis jeg blev alene med børnene. 

Kan man få økonomisk støtte og tilskud fra kommunen, når man er selvstændig? 

håber i ka hjælpe mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

roenlund

Du kan vel kun få hjælp hvis du står til rådighed på arbejdsmarkedet og det gør du vel ikke hvis du arbejder som selvstændig...

Anmeld

25. januar 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Hej

jeg står overfor et kæmpe dilemma. Jeg ønsker ikke at fortsætte  mit ægteskab. Jeg er mor til 3 børn og har lige åbnet ny virksomhed og kan derfor endnu ikke leve af indkomsten derfra, hvis jeg blev alene med børnene. 

håber i ka hjælpe mig...

Jeg havde lige skrevet et langt indlæg, men baby.dk åd det. Nå.... Men som udgangspunkt, nej. Du har selvfølgelig ret til måske friplads, børnepenge og så videre. Nu ved jeg ikke om det er din hovedbeskæftigelse? Det regner jeg med det er. Hvis det var en bibeskæftigelse, og du ellers kunne være til rådighed for arbejdsmarkedet, så ville du kunne få dagpenge. Men hvis det er din hovedbeskæftigelse, så er der ikke meget hjælp at hente, desværre. Der er en enkelt undtagelse, se lov om aktiv socialpolitik § 31. Her kan det tildeles supplerende kontanthjælp i perioder. Det er dog undtagelsen. Jeg er ikke inde i de specifikke betingelser, men det skal være noget med at det vurderes at den selvstændige virksomhed er en kortere vej til beskæftigelse.

Det er ikke nemt. Min far er selvstændig. Da han startede op sidste år, var de reelt uden indtægt et helt år. Han tjente 5000 på et år. De levede af opsparing og min mors indtægt. Selvom han tjente så lidt, var der reelt ingen hjælp at hente. Banken var dog indstillet på at hjælpe, hvis det var blevet ved. Banken kan ikke hjælpe i en periode?

Der er ingen tvivl om at det er virkelig dårlig timing. Håber du finder ud af det 

Anmeld

25. januar 2014

C8

Anonym skriver:

Hej

håber i ka hjælpe mig...

Det tror jeg helt bestemt godt, at du kan. Hvis din økonomi ikke er stor nok til, at være alene og mor til 3 burde du kunne få børne ydelse. Prøv at ring derind og høre af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.