ang. praktik perioder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. august 2009

Stineve

Hej folkens! eller smukke kvinder

Som i nok ved skal jeg starte på pædagog uddannelsen i roskilde.. jeg ved allerede hvilke to steder jeg gerne vil i praktik.. der er jo i alt tre praktikperioder, så ville hører om det er for tidligt at ringe til min skole og snakke med dem om det ?..

hilsen stine..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2009

Stumpen

Nu ved jeg ikke hvordan det foregår på dit seminarium og med den nye uddannelse..

Men ud fra hvad jeg ved vil jeg sige ja, det er alt for tidligt -og unødvendigt.. Jeg blev færdig uddannet i januar og er på den gamle uddannelse..

Men når vi skulle i praktik skulle vi ønske 5 steder i henholdsvis normal og special på listen som vi ønskede os og så skrive dem i den rækkefølge vi ønskede dem og så blev der set på hvilken plads det var muligt at få..
Jeg fik min 1. prioritering hver gang, men flere oplevede at de måtte få deres 5. prioritet og nogen fik et helt 6. sted....

Men som sagt ved ikke hvordan det foregår på dit sem og med den nye udd...

Anmeld

2. august 2009

Honningblomst

Start med at tage kontakt til de steder du gerne vil hen....ogod idé selv at finde de steder man vil hen-smiler
Knus Eva..

Anmeld

2. august 2009

TbCp

Da jeg gik på seminariet kunne vi ikke selv vælge, ihvertfald ikke 100%. Der var en lang liste over steder man kunne komme hen og så kunne an så skrive sig på tre af stederne og så sad der nogle der skulle få det hele til at gå op.
Det skulle vi så igennem alle de tre gange vi skulle i praktik

Anmeld

2. august 2009

Honningblomst

Der hvor jeg går kan man selv vælge....og jeg mener at udd. fra sep. nu er fuldstændig su finanseret og derfor bliver det sikkert meget nemmere selv at finde et sted fordi du jo så er grais i alle praktikker.
Man skal ikke vælge selv, men det er da at foretrække da du så kommer derhen hvor du vil...man behøver heller ikke på den nye udd. at skulle ud i både normal og special området...du kan sagtens tage samme område tre gange..
Knus Eva..

Anmeld

2. august 2009

Stineve

Tak for jeres svar..

Eva, jeg er i kontakt med det ene sted.. og de vil gerne have mig, men da de kun plejer at tage fra slagelse seminarium, skal jeg snakke med min skole om at jeg kan komme derhen alligevel..

jeg starter forresten først uddannelse i feb..
men god idé eva.. vil lige prøve at tage kontakt til det andet sted også og hører om de har aftaler med nogle skoler og hvilke praktik perioder de tager folk ind..

jeg vil nemlig gerne i praktik i den børnehave jeg er vikar i, da de kører med en anderledes pædagogik, end fleste andre børnehaver, samt at jeg har mulighed for at lærer børnene endnu bedre at kende..

det andet sted jeg vil hen er skælskør julemærkehjem.. og det vil jeg virkelig gerne have lov at prøve, da jeg overvejer om det kunne være et sted for mig, at arbejde efter man er færdig uddannet. derfor jeg gerne vil være lidt tidligt ude, nemlig

Anmeld

2. august 2009

Stumpen

Okay, jeg misforstod mht. pladserne.. For jo man kan jo selv finde steder, men det var ret bøvlet under den gamle uddannelse...-af hvad jeg hørte..

Mht. dit valg, så vil jeg fraråde dig at tage i praktik det sted hvor du er vikar -det er der jo ikke meget udfordring i og får du mon lov at være studerende, når du nu har været arbejdskraft?? Tænker sådan fordi vi på mit sem blev kraftigt frarådet at finde/vælge pladser hvor vi havde erfaring indenfor, da det ikke gav os de samme udfordringer og vi på den også bredte os mere og fik mere indblik i de forskellige steder/typer af institutioner...

Lyder virkelig spændende med julemærkehjem, arbejder der pædagoger der???

Anmeld

3. august 2009

Stineve

Stumpen skriver:

Okay, jeg misforstod mht. pladserne.. For jo man kan jo selv finde steder, men det var ret bøvlet under den gamle uddannelse...-af hvad jeg hørte..

Mht. dit valg, så vil jeg fraråde dig at tage i praktik det sted hvor du er vikar -det er der jo ikke meget udfordring i og får du mon lov at være studerende, når du nu har været arbejdskraft?? Tænker sådan fordi vi på mit sem blev kraftigt frarådet at finde/vælge pladser hvor vi havde erfaring indenfor, da det ikke gav os de samme udfordringer og vi på den også bredte os mere og fik mere indblik i de forskellige steder/typer af institutioner...

Lyder virkelig spændende med julemærkehjem, arbejder der pædagoger der???

Min chef i børnehaven sagde i hvert fald det var muligt at få arbejde et sådan sted.. ikke nok med at børnene skal tabe sig, så skal de jo også have noget hjælp psykisk.. som en pædagog ville kunne give.. jeg ved dog ikke om man skal have speciale inden for noget bestemt, men hun sagde da det var muligt..

jeg ved godt det virker "kedeligt" at skulle tage en praktik periode et sted hvor man har arbejdet, og ved heller ikke om man må det for uddannelses stedet.. jeg skal i hvertfald nok have nogle gode argumenter for hvorfor jeg gerne vil derhen.. og ikke bare fordi det er nemmest med bus eller lign..

men det er jo netop fordi børnehaven beskæftiger sig med en anderledes og ikke så anerkendt pædagogik, som så mange andre børnehaver og jeg ville gerne have lov at studere den nærmere og lærer mere inde for det område.. samt at jeg knap nok har været der, og synes der er masser af udfordring da jeg stadig er meget ny i faget og i børnehaven da jeg sjældent er der, og de sjældent har brug for mig,.. jeg elsker udfordringer og er ikke bange for dem, men lige her falder min interesse, og føler selv det er en udfordring..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.