Min krop gør mig ulykkelig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
6 svar
7 synes godt om
24. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved godt, at det kun er 2 måneder siden jeg fødte min vidunderlig dreng men hold da op hvor ser min krop forfærdelig ud :/
Mit maveskind er løs, mine lår er på INGEN måder stramme og klasker sammen. Har dybe og knald røde strækmærker over hele maven, sidebenene, lårene og nu ned af benene. Når jeg kigger mig i spejlet bliver jeg så flov over hvordan jeg kan se sådan ud. Forstår ikke hvordan min partner kan holde ud, at kigge på mig og hvordan han kan tænde på mig. Føler mig klam og ekstrem usexet. Når man høre hvor høje krav mændene har til hvordan kvinders krop skal se ud, så ligger jeg i den stik modsatte ende af skalaen.
Min svigerinde har tilbudt, at jeg skal tage med til bokse træning og glæder mig helt vildt men er så bange for, at jeg ikke kan holde til det. Har ingen muskler efter fødsel og min kondition er lige med nul. Er bange for, at jeg ikke fuldføre det og giver op som jeg gør med så mange ting.
Åh, hvor er det dog en forfærdelig følelse ikke, at være tilfreds med sig selv :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Masig

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at det kun er 2 måneder siden jeg fødte min vidunderlig dreng men hold da op hvor ser min krop forfærdelig ud :/
Mit maveskind er løs, mine lår er på INGEN måder stramme og klasker sammen. Har dybe og knald røde strækmærker over hele maven, sidebenene, lårene og nu ned af benene. Når jeg kigger mig i spejlet bliver jeg så flov over hvordan jeg kan se sådan ud. Forstår ikke hvordan min partner kan holde ud, at kigge på mig og hvordan han kan tænde på mig. Føler mig klam og ekstrem usexet. Når man høre hvor høje krav mændene har til hvordan kvinders krop skal se ud, så ligger jeg i den stik modsatte ende af skalaen.
Min svigerinde har tilbudt, at jeg skal tage med til bokse træning og glæder mig helt vildt men er så bange for, at jeg ikke kan holde til det. Har ingen muskler efter fødsel og min kondition er lige med nul. Er bange for, at jeg ikke fuldføre det og giver op som jeg gør med så mange ting.
Åh, hvor er det dog en forfærdelig følelse ikke, at være tilfreds med sig selv :/

Hvad med at starte på et efterfødselshold, så du kan træne kroppen lidt op igen, men uden at risikere du ikke kan holde til det, det er jo netop lavet til kvinder der lige har født... Ellers nogle andre gode hold som træner kroppen uden at være voldsomt hårdt her lige til at starte med. Jeg går fx til pilates et par gange om ugen og har gjort det i 4-5 mdr nu, og jeg kan altså se en forskel på kroppen.. Den er ikke toptunet overhovedet, men er da klart blevet pænere, og det er altså ikke noget man mister pusten af, eller får særlig meget sved på panden... Men det er bare rigtig godt til de slappe muskler 

Kend er godt til de tanker om ens krop, og hvordan kan manden tænde på en, men de ser nok ikke så negativt på kroppen som vi gør, tror meget af det nok er inde i vores hoveder 

Anmeld

24. januar 2014

Anitta Kristiansen

det er ikke sjovt når kroppen bare er slasket efter fødslen og tager tid. skulle tage 9 måneder før at alle organer er tilbage og huden er ved at finde sig til rette igen, nogen hurtigere nogen langsommere. men kæmp og hold vedtræning for gør du kommer hurtigere tilbage til at kunne være tilfreds. det er hårdt at komme i gang igen bagefter, men start ud på en stille og rolig måde så du ikke giver op før du er gået startet. tager tid at få det ændret, men bliver vi desværre nød til ellers bliver det jo aldrig som vi ønsker.
det er ikke engang sikkert han ser på dig som du selv gør. kan være han kigger på dine strækmærker og kan se at din krop har kunne give en fantastisk søn! at det er din krops mærker der siger du er sej til at kunne have en baby i dig! og føler du ikke sådan kan du købe cremer, som kan hjælpe på strækmærker, eller du kan købe sådan en rulle der stikker nåle ind og gør at huden heler hurtigere. det koster lidt, men kan få meget af det til at forsvinde.
også håber jeg at du kan komme til at bive tilfreds med din krop og se at din krop ikke er perfekt som du vil have den men den har givet dig en vidunderlig søn.
kæmpe her fra.

Anmeld

24. januar 2014

Elbæk

Øv, det er rigtig træls at være så utilfreds med sin krop.

Men efterfødselshold er rigtig gode, der har alle deres baby'er med og der er alle kvinderne i "samme båd".  Og så er der en super hyggelig stemning!

Med hensyn til din partner, er jeg sikker på at han slet ikke ser dig som du ser dig selv. Det er sjældent de ser de fejl vi ser, for os kvinder er super gode til at finde 1000 fejl ved os selv hvorimod mænd ikke går så højt op i det.

Han kigger vel på din krop og ser hans vidunderlige kæreste eller kone, som har født jeres fælles søn, og som har ofret sin krop for jeres fælles glæde og at forene jer i et helt ubeskrivelig fantastisk lille menneske. 

Det tager noget tid før alt trækker sig sammen og organer samt huden bliver "normal" igen. Og dine strækmærker bliver også hvide med tiden, så hvis du ikke har kulør i huden bliver de nærmest usynlige

Anmeld

24. januar 2014

Bell'star

Anonym skriver:

Det dummeste du kan gøre er, st lægge for hårdt ud. Hvis du gør det, så må du højst sandsynligt opgive kort efter, og det er da lige til at blive endnu mere deprimeret over.
Start hellere blidt op - hellere en omgang træning i fitnesscenter, hvor du måske føler du kunne have ydet mere end du gjorde, så der er plads til forbedringer og fremskridt, end en omgang hård boksetræning, hvor du ikke kan følge med og føler nederlag når du går derfra.

Op på hesten og accepter, at din krop og kondition ikke er hvad den har været, men i et tilpas tempo, skal den nok blive det nogenlunde igen.

Anmeld

24. januar 2014

Rikke S

Anonym skriver:

Åhh, jeg har det bare præcis ligesådan. Jeg er 27. uger henne i min 3. Graviditet på 3 år, så her er også løs hud for alle pengene men det er mit sidste barn, og så må jeg give den en skalle efter fødslen (men det er også svært et få tid til). Min mand er lokalpolitiker og løbetræner, så han er væk næsten hver aften, når børnene sover, og én af os skal jo passe de små
Så det er rigtig svært både at finde tid og motivation (eller også finder jeg konstant på undskyldninger fordi jeg selv væmmes ved min krop og derfor er flov over at vise den i svømmehallen eller træningscentret)

Så kom jeg også af med mine frustrationer, og du er bestemt ikke "ene høne i kurven"

Stort herfra

Anmeld

24. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
En god ven sagde til mig, da jeg kort tid efter fødslen af mit 3. barn, klagede min nød over min hærgede krop " Det tog 9 mdr at få barnet bagt færdigt", så tag den nu med ro, i de næste 9 mdr, det skal nok komme"

Det syntes jeg var så sødt, for kvindekroppen bliver altså banket igennem noget helt vidunderligt og ufatteligt hårdt når man er gravid. Så hvorfor har vi så travlt bagefter? Nyd barnet! Og lad lige kroppen få lidt tid tilvat restituere :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.