ja sagen er den at jeg lige er startet på uddannelse. jeg er elev og ansat i kommunen.
jeg har ikke fortalt noget om graviditeten endnu, om en mdr skal jeg til nf, og efter det er det så planen det bliver fortalt. hvis det går som det skal
"problemet" er at jeg var gravid inden jeg startede på uddannelsen, jeg var dog ikke gravid da jeg underskrev kontrakten. så altså det hele er jo tidligt i forløbet, og jeg er sådan set hunderæd for at jeg har brudt nogle "regler" eller noget i den stil? jeg har lige meldt mig i fagforening, også uden at oplyse om min graviditet. i min verden er det sådan set bare "logik" at man ikke bare fortæller til højre og venstre før man i det mindste bare er ovre de der 12 uger og ved at barnet indtil videre er sundt og raskt.. jeg er ikke interesseret i at fortælle det, og så skulle fortælle bagefter at det ikke bliver til noget alligevel, hvis noget skulle gå galt...... men er det bare mig? har jeg overtrådt nogle regler? jeg kan læse mig frem til at der er noget med at arbejdsgiveren eller skolen bare skal vide det senest 3 mdr før forventet fødsel, er det tilfældet har jeg jo mit på det rene....... eller hvad????
og lige som side spørgsmål, er der nogen der har prøvet at være/blive gravide så tidligt i en elev uddannelse? er jo lidt nervøs for om jeg kan risikere at blive smidt ud under opsigelsesperioden........
undskylder det blev lidt langt, men håber der er nogen der har nogle gyldne svar 
Anmeld