Vi har altså for lav luftfutighed...what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.053 visninger
10 svar
2 synes godt om
23. januar 2014

Enirt

Hej allesammen

Vi har nu en en længere periode haft alt for lav luftfugtighed. den ligger mellem 25-35 nogen gange lidt mere men aldrig over 40. Det kan jeg nu mærke på mine slimhinder og min hud. I sær hænder og læber er tørre hele tiden og sprækker.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Vi har en temp. på 22-23 grader og hvis jeg lufter ud falder luftfugtigheden bare. Jeg har nu prøvet at lade være med at begrænse dampe fra madlavning og bad i håb om at det kunne øge luftfugtigheden lidt. Men uden resultat.

Hvad kan man gøre ved det. For kan mærke at det er ubehageligt at trække været i denne tørre luft.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Chris86

Enirt skriver:

Hej allesammen

Vi har nu en en længere periode haft alt for lav luftfugtighed. den ligger mellem 25-35 nogen gange lidt mere men aldrig over 40. Det kan jeg nu mærke på mine slimhinder og min hud. I sær hænder og læber er tørre hele tiden og sprækker.

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Vi har en temp. på 22-23 grader og hvis jeg lufter ud falder luftfugtigheden bare. Jeg har nu prøvet at lade være med at begrænse dampe fra madlavning og bad i håb om at det kunne øge luftfugtigheden lidt. Men uden resultat.

Hvad kan man gøre ved det. For kan mærke at det er ubehageligt at trække været i denne tørre luft.

Tænker det kan sænkes ved at skrue ned for varmen en smugle?

Anmeld

23. januar 2014

Chris86

Og kan det ikke ske at den er lav pga vinteren? Mener den ska ligge mellem 30-60%... Så hvis jeres er på 30% er det vel ok o forhold til vi har vinter...vores ligger vist omkring 40... Og så er vores vinduer endda utætte som bare pokker...

Anmeld

23. januar 2014

VIPpigen

Når vores var rigtig slemt da vi boede i lejlighed, så gjorde jeg det forbudte. Jeg hængte vasketøj til tørre i stuen, eller værelset lige ved siden af. Vi har en thermostat som måle temperatur og luftfugtighed, og den står næsten altid på 'com' efter vi er flyttet i hus

Anmeld

23. januar 2014

Enirt

Chris86 skriver:

Tænker det kan sænkes ved at skrue ned for varmen en smugle?

Altså den skal jo ikke sænkes, men forhøjes. Har prøvet at skrue ned for varmen og det hjalp ikke

Anmeld

23. januar 2014

Enirt

VIPpigen skriver:

Når vores var rigtig slemt da vi boede i lejlighed, så gjorde jeg det forbudte. Jeg hængte vasketøj til tørre i stuen, eller værelset lige ved siden af. Vi har en thermostat som måle temperatur og luftfugtighed, og den står næsten altid på 'com' efter vi er flyttet i hus

Det har jeg også prøvet, synes bare ikke det har hjulpet

Anmeld

23. januar 2014

Enirt

Chris86 skriver:

Og kan det ikke ske at den er lav pga vinteren? Mener den ska ligge mellem 30-60%... Så hvis jeres er på 30% er det vel ok o forhold til vi har vinter...vores ligger vist omkring 40... Og så er vores vinduer endda utætte som bare pokker...

Jo det er helt sikkert pga. vinteren. Men men er lige pt på 26 det er altså bare for lavt kan mærke det når jeg trækker vejret. Har gået rundt med en forstøver for at tilføje fugt og kan mærke lige bagefter at min vejrtrækning er meget rarere.

Anmeld

23. januar 2014

Skouboe

Jeg tørrer konsekvent alt mit vasketøj på stativer indendørs hele vinteren, og det hjælper klart på vores indeklima.

Anmeld

23. januar 2014

Munder

Jeg ville klart anbefale at købe en luftfugter. De fåes i flere prisklasser og design:

http://www.enklereliv.dk/luftfugter-lille.html?gclid=CNXRjN2YlLwCFUVf3godTxQAAA

http://www.greenline.dk/Varme--Ventilation-11/Luftfugter-387?gclid=CJ7NlP-YlLwCFcVX3godaB8AeA

Prøv evt. at google luftfugter, der er uanede muligheder, og de er effektive 

Anmeld

23. januar 2014

Pcokate

Enirt skriver:

Hej allesammen

Grønne planter a la crisp wave eller liljer er gode 

ellers en skål vand ved radiatoren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.