fra skuffen med mærkelige spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

649 visninger
7 svar
5 synes godt om
22. januar 2014

Fru Hansen

Hej

Jeg er lige nysgerrig.
Hvis man idømmes samfundstjeneste og f.eks. skal udføre noget arbejde i en offentlig institution. Hvem holder så øje med om man passer sin samfundstjeneste?

Kunne man forestille sig at en der idømmes samfundstjeneste kunne true den der skal holde øje med vedkommende til at vidererapportere at vedkommende har passet sin afsoning?

Jeg er ved at skrive opgave om retssystemet i samfundsfag og denne undren dukkede lige op?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

mpr

Fru Hansen skriver:

Hej

Jeg er lige nysgerrig.
Hvis man idømmes samfundstjeneste og f.eks. skal udføre noget arbejde i en offentlig institution. Hvem holder så øje med om man passer sin samfundstjeneste?

Kunne man forestille sig at en der idømmes samfundstjeneste kunne true den der skal holde øje med vedkommende til at vidererapportere at vedkommende har passet sin afsoning?

Jeg er ved at skrive opgave om retssystemet i samfundsfag og denne undren dukkede lige op?

Hvis personen begyndte at true så ville personen der er blevet truet vel bare rapportere det og kræve personen flyttet? Og så ville det vel bare bide den dømte i bagen? 

Jeg ville i hvert fald ikke finde mig i at blive truet hvis det var Og man måtte da forvente at en person der er blevet sat til at overvåge den dømte burde have ben i næsen til at gå i handling hvis den dømte begyndte at blive truende?

Anmeld

22. januar 2014

ESV

Fru Hansen skriver:

Hej

Jeg er lige nysgerrig.

Altså i teorien er det vel en mulighed, spørgsmålet er om det kan lade sig gøre i praksis eller om man ikke har tænkt over muligheden i opbygningen

Anmeld

22. januar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fru Hansen skriver:

Hej

Jeg er lige nysgerrig.

Jeg er ret sikker på, at der er tilsynsførende fra Kriminalforsorgen, som kommer på uanmeldte kontrolbesøg jævnligt. Sådan er det i hvert fald med folk, der afsoner i fodlænke. 

Anmeld

23. januar 2014

Rockertand

Fru Hansen skriver:

Hej

Jeg er lige nysgerrig.

For det første må afsoneren aldrig arbejde alene, for det andet vurderer Kriminalforsorgen, om afsoningsforholdene er af en sådan natur, at deres krav kan opfyldes (herunder at opsynspersonen er kvalificeret til at varetage opgaven), slutteligt er der kontroller fra Kriminalforsorgen, der skal sikre, at alt foregår korrekt.
Man kan aldrig være sikker, men man kan forsøge at undgå, at det foregår.
Spørg bare - har insiderviden og såkan spørge

Anmeld

23. januar 2014

ano14316

Jeg har arbejdet et sted hvor der var folk i samfundstjeneste, og der var altså helt stille og roligt.. det er jo ikke mordere der aftjener..

Tror typisk det er folk der har kvajet sig, og ikke vaneforbrydere da de jo også er dømt før og bliver dømt hårdere..

Anmeld

23. januar 2014

Kris89

ano14316 skriver:

Jeg har arbejdet et sted hvor der var folk i samfundstjeneste, og der var altså helt stille og roligt.. det er jo ikke mordere der aftjener..

Tror typisk det er folk der har kvajet sig, og ikke vaneforbrydere da de jo også er dømt før og bliver dømt hårdere..

total sidespring - undskyld TS

Elsker bare dit profilbillede bliver helt glad hver gang det dukker op i en debat

Anmeld

23. januar 2014

ano14316

Kris89 skriver:

total sidespring - undskyld TS

Elsker bare dit profilbillede bliver helt glad hver gang det dukker op i en debat

Mange tak.. så bliver man da luge helt rørt her fra morgenstunden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.