Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gøre en lang historie kort, så i får bare den lange, tak fordi i læser med.
Jeg er gift og har en søn på næsten 4 år, vi er begge studerende. Har ingen familie og heller ingen penge. Det var vist de ydre omstændigheder. Vi er to mennesker, der hver især ikke har haft den bedste barndom, min familie var mest fokuseret på facade og karriere, mine svigerforældre var ufaglærte, og det har gjort at min kæreste har haft meget svært ved at tage en uddannelse, der var jo ingen støtte eller opmuntring at hente hjemme. Han mistede sin mor tidligt og jeg tror lidt, at det var den svære opvækst, der gjorde, at vi ligesom fik andre værdier i livet.
Da vi mødtes for seks år siden blev vi enormt forelskede og tænkte ikke på andet end hinanden. Vi var total kærligheds og kildevands forelsket og tænkte, at det kunne vi leve af, pyt med, at vi ikkehavde nogen familie, ingen arbejde (vi er jo studerende) så det tænkte vi bare, at det skulle vi nok få. Så fik vores dreng, og det har været et stort chok, det der med at kærlighed og kildevand slet ikke er nok. For pludselig er der udgifter til større bolig, daginstitution, børneudstyr, kæmpe madbudget og jeg kunne blive ved. Der har været søvnløse nætter, lortebleer, selvstændighedsfase osv. Hele den der fantastiske kærestetid er blevet overskygget af andre ting. Der er ikke råd til at gå ud længere, rejse og alle de der ting. Når vi er sammen er vi tit træt og udmattede og har mange ting at se til.
Det lyder jo nok som en helt almindelig børnefamilie, men især jeg er virkelig dybt ulykkelig over det. Jeg synes det er usædvanligt hårdt, og savner helt desperat den tid, hvor vi bare kunne sove længe, have overskud til at passe og pleje hinanden og bruge alt vores fritid/ og penge på hinanden.
Vores søn har det godt, trives i sin børnehave, har gode venner og er også glad og tryg herhjemme, så det meste af mine frustrationer er altså gået hen over hovedet på ham. Heldigvis, så noget har jeg da at have god samvittighed (Kommer selv fra et hjem, hvor jeg har opdaget at langt fra alle forældre forstår at skjule deres egne problemer for børnene).
Nu skriver jeg så speciale på universitetet og er ved at drukne i det.Lige nu er jeg så ulykkelig og udmattet, at jeg nærmest overvejer at flytte hen til min veninde. Har sådan brug for nogen opmuntrende ord.
Tak, hvis du, har orket at læse det her meget, meget lange indlæg.