Hvis ens barn bliver indlagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.862 visninger
10 svar
1 synes godt om
22. januar 2014

Maja_4000

.. Det er kun fordi vi lige kom til at snakke om det, håber bestemt ikke Caroline skal indlægges

Men HVIS nu hun skulle.. 3 år gammel .. Hvordan er vi som forældre så stillet? Skal man bruge ferie for at være indlagt med dem, eller tæller det som om man selv er syg eller hvordan? Man har jo (de fleste steder) kun ret til barnets første sygedag ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Noahmor

Maja_4000 skriver:

.. Det er kun fordi vi lige kom til at snakke om det, håber bestemt ikke Caroline skal indlægges

Men HVIS nu hun skulle.. 3 år gammel .. Hvordan er vi som forældre så stillet? Skal man bruge ferie for at være indlagt med dem, eller tæller det som om man selv er syg eller hvordan? Man har jo (de fleste steder) kun ret til barnets første sygedag ..

Ved ikke om det gælder alle overenskomster, men jeg får fri med løn, hvis det skulle ske at mine børn skal indlægges. Hvilket jeg selvfølgelig ikke håber. 

Anmeld

22. januar 2014

Laulund87

Når vi er indlagt skal min mand selv betale for at holde fri

Anmeld

22. januar 2014

Misser1989

Kender ikke reglerne.

Men da jeg fødte min første var vi indlagt i 15 dage. De dage udover normale fik jeg oven i min barsel.
Da han var 2,5 år var jeg indlagt med ham i 5 døgn og der fik jeg min normale elevløn. Så løn under indlæggelsen.
Og ved min anden søn var vi indlagt i et døgn da han var 4 uger og det døgn fik jeg også tilbage i barsel :-)

Anmeld

22. januar 2014

bvk

Det afhænger af din overenskomst og lokalaftaler på din arbejdsplads.  Vi har f.eks. kun ret til de første 5 dage inkl løn, derefter hedder det alm dagpenge.

Anmeld

22. januar 2014

Kamulla

Jeg har en udvidet sygeforsikring der gør at hvis jeg eller Noah indlægges dækkes tabt arbejdsfortjeneste fra 24 timer efter indlæggelse

Anmeld

22. januar 2014

MissMaria

Maja_4000 skriver:

Har lige været indlagt med min søn i 2,5 uge i november - der blev lavet en paragraf 26 (mener jeg) så jeg efter indlæggelsen kunne søge om pengene ved udbetaling Danmark (det galt kun en forældre, så min kæreste tog nogle feriedage/omsorgsdage og arbejdede også nogle dage.)

Anmeld

22. januar 2014

cnmigo

Jeg var indlagt med vores søn 2 dage efter fødslen, de blev forlænget i den anden ende af barslen.

Ligeledes da vi var indlagt 12 dage på Riget da han var 4 måneder - her blev barslen også forlænget.

Da sønnemand skulle indlægges og opereres som 1 årig og herefter holdes i ro 14 dage efter, fik vi en såkaldt "alvorligt sygt barn" aftale, tror jeg den hed. Mener det betød at arbejdet fik dækket min løn i den periode.

Sygehuset skulle skrive at barnets helbred krævede en forælder der holdt barnet under opsyn og ro i hjemmet - eller lignende, husker ikke ordlyden. Han måtte i hvert fald ikke komme i dagpleje.

Men ellers er man - på min arbejdsplads - ret dårligt stillet hvis det går ud over børnene; man får kun fri med løn hvis det er en selv. Ellers er det uden løn (så kan man så som regel få dækket noget på dagpenge, men ikke løn)

Anmeld

22. januar 2014

cecilie1984

Jeg har været indlagt 1 gang med Emilie da hun var 1½ år mener vi var indlagt i ca 1 uge det betalte mit arbejde.

Freja har jeg været indlagt med 4 gange mens jeg var på barsel så de blev forlænget i barslen og så har jeg været indlagt 2 eller 3 gange med hende udenfor barsel og det har mit arbejde også betalt.

Anmeld

22. januar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Kommer an på situationen. Da vores søn blev opereret fik manden og jeg under indlæggelsen på intensiv afdelingen og børneafdeling tabt arbejdsfortjeneste af kommunen. I de 3 mdr han ikke måtte komme i inst blev jeg hjemme på tabt arb fort. Og manden arbejdede.

Men tror det er meget efter hvor lang og alvorlig indlæggelsen er. (vores søn blev opereret i hjertet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.