3D scanning - råd til det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. august 2009

Isabeau

Hej!

Hvordan får I andre råd til at få lavet en 3D scanning? Jeg havde planer om at ville ha´ en 3D scanning - har lagt mine mønter til side i 1 mdr., dem jeg har fået tilbage fra at betale med sedler, og det blev alligevel til knap 800 kr. Jeg var klar til at ringe og bestille tid til i midten af august måned...
Tror I så ikke, der kommer en vægtafgift!? Og den skal jo betales. Oveni den skulle mekanikeren betales for at ha´ gjort bilen klar til syn.

Mon jeg stadig kan nå at få lavet min scanning i september måned så? Mon der er råd til det? Hvorfor skal det være så dyrt? 

Diana, 31+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2009

Pige2009

Tjaaa. Vi har jo alle forskellige økonomiske forudsætninger, så det er nok meget individuelt. Min 3D/4D scanning koster 1300 kr. og det har jeg så bare prioriteret, at jeg ville have. Jeg har alle mine udgifter lagt ind i et budgetskema, så jeg ved nøjagtigt, hvilke udgifter jeg har hver måned - også vægtafgiften

Linda 30+0

Anmeld

1. august 2009

Isabeau

linda2009 skriver:

Tjaaa. Vi har jo alle forskellige økonomiske forudsætninger, så det er nok meget individuelt. Min 3D/4D scanning koster 1300 kr. og det har jeg så bare prioriteret, at jeg ville have. Jeg har alle mine udgifter lagt ind i et budgetskema, så jeg ved nøjagtigt, hvilke udgifter jeg har hver måned - også vægtafgiften

Linda 30+0

Vi FIK bilen af min mor og stedfar for 2 mdr. siden, og har ikke haft mulighed for at inkludere vægtafgiften i budgettet endnu. Er da klar over at det følger med en bil, men mht. økonomien, pga. min mand er sygemeldt, men ikke har ret til sygedagpenge mere, og desuden går og venter på arbejdsprøvning, at vi er gift og må suppleres op af kommunen, har vi jo slet ikke skænket det en tanke!

Ville bare brokke mig over, det er så dyrt, for tror mange blir´ snydt for en unik oplevelse (selvom jeg ikke har prøvet det, men kan forestille mig)!

Anmeld

1. august 2009

Pige2009

Isabeau skriver:

Vi FIK bilen af min mor og stedfar for 2 mdr. siden, og har ikke haft mulighed for at inkludere vægtafgiften i budgettet endnu. Er da klar over at det følger med en bil, men mht. økonomien, pga. min mand er sygemeldt, men ikke har ret til sygedagpenge mere, og desuden går og venter på arbejdsprøvning, at vi er gift og må suppleres op af kommunen, har vi jo slet ikke skænket det en tanke!

Ville bare brokke mig over, det er så dyrt, for tror mange blir´ snydt for en unik oplevelse (selvom jeg ikke har prøvet det, men kan forestille mig)!

Ja, det er lidt dyrt, men som du selv siger - en unik oplevelse, tror jeg Jeg skal scannes på HC Andersen Klinikken i Odense, og jeg glæder mig meget. Er selv på dagpenge lige pt., men jeg vil ikke sige økonomien er stram, da jeg er god til at spare. Men selvfølgelig kan man som oftest ikke få alt det man gerne vil have.

Håber I finder pengene, vinder i Lotto eller andet

Anmeld

1. august 2009

Tina2

Smid alt det til side du kan de næste par mdr, så skal du nok kunne få råd til det:-)

Vi gav 1200 kr for det, da jeg var gravid med min nr 2. Det var en fantastisk oplevelse og alle pengene værd... Gu' er det dyrt, men vi valgte at tage os råd til det.....

Rigtig sjovt at se billederne nu hvor han er 2 år- der er virkelig nogle træk der er meget tydelige:-)

Anmeld

2. august 2009

3drenge

Synes heller ikke vi havde råd til det, men da det var et stort ønske fra min side af, har vi alligevel gjort det. Det kostede 1400kr i Esbjerg. Var afsted d. 27/7 hvor jeg var 29+3 uger henne. De laver 3D scanninger fra uge 25-32, kan da blive lidt nervøs for du snart er ved, at være for lang henne til det. 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. august 2009

Tina2

Gud ja, kom først lige nu til at se HVOR langt du er henne.....

Jeg fik lavet i uge 26 og det var helt perfekt. Hvis du skal ha lavet en tror jeg I skal ha det gjort hurtigst muligt.... Ellers er babyen alt for stor til at der kommer rigtig gode billeder....

Anmeld

2. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes du simpelthen skal vente i spændning de næste knap 10 uger, til du har din dejlige bebs i hænderne

Hvis du har så trange kår, at en vægtafgift, som I ved kommer med x måneders mellemrum, kan ødelægge at I ikke kommer til 3d scanning, så syntes jeg helt sikkert ikke det er det værd

Brug i stedet for de penge I kan skrabe sammen til at nyde hinanden inden baby kommer. Tag en tur i kurbad og gå på café. Lig på ryggen i varmtvandsbassinet med de der skumslanger under benene og nakken, send kærlighed til baby og forestil dig, hvor smuk den er når den kommer ud til dig

En 3D scanning er ABSOLUT nice to have og IKKE need to have... 

Jeg vil helst IKKE have en 3D scanning, da jeg syntes det er en anelse for intruder-agtigt. Babyen skal have lov til at være i fred i mavsen og hygge sig - Men sidste gang jeg var gravid ville min mand extremt gerne have en 3D scanning, så langt nåede vi jo dog ikke. Så jeg tror ikke jeg slipper denne gang.

Sååee.. Men du er så langt henne, der er ikke langt til du har baby i armene, så brug de overskud I kan finde, til at foræle jer som par, inden I bliver far og mor, for der går jo et stykke tid, før man får tid til det igen  - selvom man glæder sig nu!!

Anmeld

2. august 2009

Isabeau

Zafir skriver:

Jeg syntes du simpelthen skal vente i spændning de næste knap 10 uger, til du har din dejlige bebs i hænderne

Hvis du har så trange kår, at en vægtafgift, som I ved kommer med x måneders mellemrum, kan ødelægge at I ikke kommer til 3d scanning, så syntes jeg helt sikkert ikke det er det værd

Brug i stedet for de penge I kan skrabe sammen til at nyde hinanden inden baby kommer. Tag en tur i kurbad og gå på café. Lig på ryggen i varmtvandsbassinet med de der skumslanger under benene og nakken, send kærlighed til baby og forestil dig, hvor smuk den er når den kommer ud til dig

En 3D scanning er ABSOLUT nice to have og IKKE need to have... 

Jeg vil helst IKKE have en 3D scanning, da jeg syntes det er en anelse for intruder-agtigt. Babyen skal have lov til at være i fred i mavsen og hygge sig - Men sidste gang jeg var gravid ville min mand extremt gerne have en 3D scanning, så langt nåede vi jo dog ikke. Så jeg tror ikke jeg slipper denne gang.

Sååee.. Men du er så langt henne, der er ikke langt til du har baby i armene, så brug de overskud I kan finde, til at foræle jer som par, inden I bliver far og mor, for der går jo et stykke tid, før man får tid til det igen  - selvom man glæder sig nu!!

Tusind tak for opmuntringen Havde selv tænkt samme tanke, at der jo ikke varer længe før hun er i vores arme...

Anmeld

2. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Isabeau skriver:

Tusind tak for opmuntringen Havde selv tænkt samme tanke, at der jo ikke varer længe før hun er i vores arme...

Nix det er endnu bedre at have den rigtige baby i armene, end et billede!! det er jeg sikker på!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.