Regler barselsdagpenge/kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

393 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. januar 2014

Anonym trådstarter

Er der også lavet om i reglerne for barselsdagpenge i den nye reform? Eller får man stadig det samme beløb i ligeså mange måneder som før?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Reglerne for barsel er lavet om,så der er helt nye takster. 

Anmeld

21. januar 2014

Maja88

Anonym skriver:

Er der også lavet om i reglerne for barselsdagpenge i den nye reform? Eller får man stadig det samme beløb i ligeså mange måneder som før?

Mig bekendt får man det samme på barselsdagpenge

Anmeld

21. januar 2014

Mor_til_3_unger

Maja88 skriver:

Mig bekendt får man det samme på barselsdagpenge

Nej det gør man bestemt ikke,den højste sats er 14.200 kr,og der skal du være 30 år eller der over,og skal være alene,ellers træder den gensigdig forsøgelsespligt i kraft,hvis ens parterne er min. 25 år,og er i arbejde.

Anmeld

21. januar 2014

Maja88

Mor_til_3_unger skriver:

Nej det gør man bestemt ikke,den højste sats er 14.200 kr,og der skal du være 30 år eller der over,og skal være alene,ellers træder den gensigdig forsøgelsespligt i kraft,hvis ens parterne er min. 25 år,og er i arbejde.

Ja hvis det er kontanthjælp man var på ellers..

Men da ikke når det er fra a kassen

Anmeld

21. januar 2014

Mor_til_3_unger

TS skriver kontanthjælp i overskriften,så jeg går ikke ud fra hun får penge fra sin a-kasse. 

Anmeld

21. januar 2014

Maja88

Mor_til_3_unger skriver:

TS skriver kontanthjælp i overskriften,så jeg går ikke ud fra hun får penge fra sin a-kasse. 

Men a kassen er vel ikke ændret??? 

Jeg forstod overskriften anderledes

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Jeg skrev bare kontanthjælp på så jeg på en kort måde fik linket til reformen.. Nu kan jeg godt se det kan misforståes! Jeg er på dagpenge

Anmeld

22. januar 2014

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Men a kassen er vel ikke ændret??? 

Jeg forstod overskriften anderledes

jeg skrev også kun kontanthjælp for så en kort måde at linke til reformen.. Jeg er på dagpenge, hvilket jeg nok skulle have skrevet i indlægget er jeg så stadig berettiget til 11 mdr's barsel som da jeg havde job?(6 mdr betalte jobbet og 5 mdr på barselsdagpenge)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.