Granatæble is - smager læææækkert.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
5 svar
4 synes godt om
20. januar 2014

mariamiss6

Jeg har lige lagt denne her opskrift på min blog  http://mariamiss6.wordpress.com/2014/01/20/granataeble-is-med-creme-fraiche/ 

I skulle tage at prøve den, jeg synes den er rigtig god. 

Opskriften er en jeg selv har gjort, efter at have læst en masse forskellige. Jeg har så taget e elementer jeg mente jeg kunne bruge, og liiige tweeket lidt hist og her, og så synes jeg det virker godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Carina:-)

Den skal prøves .

Men nu kender jeg kun granatæbler fra salat-

Så når du skriver saften , er det så det der kommer når man blender kernerne,eller er der saft i æblerne?

Anmeld

20. januar 2014

mariamiss6

Carina:-) skriver:

Den skal prøves .

Men nu kender jeg kun granatæbler fra salat-

Så når du skriver saften , er det så det der kommer når man blender kernerne,eller er der saft i æblerne?

Det bliver det der kommer når du blender kernerne når de små spiselige røde kerner "springes" kommer der saft

Den er flot lyserød, og jeg sidder lige og dypper en orangecookie i mmmmmm

Anmeld

20. januar 2014

ESV

mariamiss6 skriver:

Jeg har lige lagt denne her opskrift på min blog  http://mariamiss6.wordpress.com/2014/01/20/granataeble-is-med-creme-fraiche/ 

I skulle tage at prøve den, jeg synes den er rigtig god. 

Opskriften er en jeg selv har gjort, efter at have læst en masse forskellige. Jeg har så taget e elementer jeg mente jeg kunne bruge, og liiige tweeket lidt hist og her, og så synes jeg det virker godt

Det lyder simpelhen for lækkert og lige noget for mig!! Og tænker den må da kunne laves med alverdens andre frugter..

Hvor længe var den om at fryse?? Er det sådan en der nemt krystalliserer??

Anmeld

21. januar 2014

mariamiss6

ESV skriver:

Det lyder simpelhen for lækkert og lige noget for mig!! Og tænker den må da kunne laves med alverdens andre frugter..

Hvor længe var den om at fryse?? Er det sådan en der nemt krystalliserer??

Ja, jeg vil sige den krystalliserer rimelig nemt. men det gør som sådan ikke isen dårlig at spise. Den første gang jeg lavede den var det kun på creme fraiche, og der rørte jeg kun i den 1 gang, men det var ikke ubehageligt at få den i munden eller noget som helst. Når det kun er med creme fraiche bliver liiiige en tand for syrlig til at man bare sådan kan æde den uden noget til  

Og du har ret tror jeg. Er sikker på man kan lave den med alle andre former for frugt også. Bare det kan moses kan det jo røres rundt ikke :-P 

Jeg har i hvert fald tænkt mig at prøve hindbær når de vilde vokser amok i skoven liiiige her ved siden af mig  

Hmm altså. Den tog nogle timer. Men jeg tror det går hurtigere hvis man ikke skal røre og smage hele tiden hahahah.

Jeg begyndte på den da vi kom hjem sådan liiiige omkring 16:30 og den er sådan liiige ved at være helt frosset nu.

Den smager fantastisk :D Og er jo super nem at lave. Det værste er at tømme de to granatæbler. Resten er jo bare hælde og piske  

Anmeld

21. januar 2014

ESV

mariamiss6 skriver:

Ja, jeg vil sige den krystalliserer rimelig nemt. men det gør som sådan ikke isen dårlig at spise. Den første gang jeg lavede den var det kun på creme fraiche, og der rørte jeg kun i den 1 gang, men det var ikke ubehageligt at få den i munden eller noget som helst. Når det kun er med creme fraiche bliver liiiige en tand for syrlig til at man bare sådan kan æde den uden noget til  

Og du har ret tror jeg. Er sikker på man kan lave den med alle andre former for frugt også. Bare det kan moses kan det jo røres rundt ikke :-P 

Jeg har i hvert fald tænkt mig at prøve hindbær når de vilde vokser amok i skoven liiiige her ved siden af mig  

Hmm altså. Den tog nogle timer. Men jeg tror det går hurtigere hvis man ikke skal røre og smage hele tiden hahahah.

Jeg begyndte på den da vi kom hjem sådan liiiige omkring 16:30 og den er sådan liiige ved at være helt frosset nu.

Den smager fantastisk Og er jo super nem at lave. Det værste er at tømme de to granatæbler. Resten er jo bare hælde og piske  

Hmmm måske jeg skal have gang i ismaskinene gider ikke det der røre røre noget.. Men umm mm bliver helt lækkersulten måske det skal være min godbid når jeg har været til næste eksamen..

Åhhhh vilde hindbær så bliver det næsten ikke bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.