et-ønske skriver:
Jeg er i et stort dilemma med min datter der just er fyldt 8 år.
Lidt baggrundsviden.... Hendes far og jeg har været skilt siden hun var 14 mdr gammel, hendes far har endnu ikke sluppet at jeg forlod ham, og taler grimt om mig til hende - MEGET!!! Indtil videre er hun enebarn og hader det!!! Da hun skulle starte i 1. Kl skiftede hun skole, da vi var flyttet - det var et svært skift for hende, selvom hun kom fra en rigtig møgskole
Nu går hun i 2. Klasse, og det går bedre i år end sidste år.
Efter sommerferien startede hun til dans, spejder og billedskole. Hun ELSKER at gå til spejder
Men billedskolen stoppede hun på efter 2,5 måned. De var 3 piger der fulgtes, og 3 er som bekendt en for mange.... Hun var trist og ked af der hver gang hun skulle afsted - selv SFO kommenterede på at det vist ikke var en succes....
Dans er hun ikke voldsomt begejstret for - det er i en anden by end den vi bor i, og hun kender ingen!! Hun græder når hun skal afsted, og tigger og beder om hun ikke godt må slippe!! Det er altså hårdt, når det egentlig skulle være sjovt?!
Overvejer at lade hende stoppe - der er 10 trænings gange tilbage. Lange 10 uger.
Men er det for let for hende?? Lader jeg hende kvitte for let - vil jo ikke have hun skal tro at det bare er sådan man gør, heller ikke når man bliver voksen.
Jeg er i vildrede 
Hun er kun 8 år - det skal være sjovt og rart at gå til noget, ikke en sur pligt. Ville du selv fortsætte til zumba eller italiensk i aftenskolen, hvis det bare slet ikke var noget for dig, og du var ked af at skulle afsted?
Ved at lade hende slippe, viser du hende, at du tager hende alvorligt, og at det er okay at opgive noget, der gør én ked af det. Da især, når man bare er en lille pige.
Har hendes far noget med problemet at gøre, siden du nævner ham?
Anmeld