Hvordan bliver jeg sygemeldt på kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. januar 2014

Anonym trådstarter

Jeg står og skal sygemeldes, men skal også søge kontanthjælp, da jeg ikke kan blive på su, pga fravær...

Jeg er gravid og har fået bækkenløsning men hvad gør jeg? Søger jeg kontanthjælp først, siger jeg skal sygemeldes, eller ringer jeg til lægen og bliver sygemeldt inden jeg søger?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Rikke _ Mor til Ida <3

Da jeg gik fra SU til KH dengang søgte jeg først, og forklarede at jeg søgte FORDI jeg skulle sygemeldes med bækkenløsning. Derefter skal du nok snakke med din læge, så han/hun kan bekræfte det over for din sagsbehandler

Anmeld

20. januar 2014

Anonym trådstarter

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Da jeg gik fra SU til KH dengang søgte jeg først, og forklarede at jeg søgte FORDI jeg skulle sygemeldes med bækkenløsning. Derefter skal du nok snakke med din læge, så han/hun kan bekræfte det over for din sagsbehandler

Okay, tusinde tak for svar. ;-)

Anmeld

20. januar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg står og skal sygemeldes, men skal også søge kontanthjælp, da jeg ikke kan blive på su, pga fravær...

Jeg er gravid og har fået bækkenløsning men hvad gør jeg? Søger jeg kontanthjælp først, siger jeg skal sygemeldes, eller ringer jeg til lægen og bliver sygemeldt inden jeg søger?  

Hvis du har en lægeerklæring fra din læge, kan du bare kontakte kommunen og fortælle at du søger kontanthjælp, men det er fordi du er sygemeldt.

Anmeld

20. januar 2014

wamse

jeg blev først udmeldt uddannelsen og derefter søgte jeg kontanthjælp - det var i oktober sidste år.

Anmeld

20. januar 2014

san

kan man ikke være på SU og så blive sygmeldt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.