Anonym skriver:
Jeg synes heller ikke det er helt nemt at finde ud af.
Og det kunne også være rart at vide om det kunne have konsekvenser senere, hvis man i en periode får socialpædagogisk friplads
Ja altså, sådan som jeg tænker, og det kan jo godt være, at det bare er mig, der er paranoid, det er jo nok, at hvis man søger sådan en plads, så er man jo nødt til at fremlægge, hvorfor ens familie ikke er som andre. Eller jeg går da ud fra, at der skal være specielle omstændigheder, ellers kan alle jo bare tænke, "vi søger da lige sådan en, for ikke at betale institution mens vi er på su" eller noget i den stil.
Så jeg tænker, at hvis man først på den måde har bedt om hjælp til enten sig selv eller barnet, kan det jo godt være, at der pludselig er andre, der blander sig i, hvor længe man har brug for hjælp og den slags.
Nu vil jeg altså ikke skræmme dig, men synes også jeg har læst, at når folk efterspørger hjælp, kan de godt blive tilbudt en helt anden end den de søger. Men læs hellere på nettet eller eventuelt ring til din pladsanvisning eller noget, for der findes jo altid rædselshistorier og dem skal man nok ikke tro på alle sammen.
Anmeld