Tilskud som enlig ??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
6 svar
2 synes godt om
19. januar 2014

Anonym trådstarter

Som det ser ud nu, bliver jeg alene fremover. Sidder og prøver at danne mig et overblik over min kommende økonomiske situation. Men kan ikke helt gennemskue alle de forskellige tilskud mm. Nogen der kan forklare lidt om det ? Har fundet noget ordinært tilskud samt ekstra tilskud. Er man berettiget til begge dele ? Hvad med tilskud fra far ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Som det ser ud nu, bliver jeg alene fremover. Sidder og prøver at danne mig et overblik over min kommende økonomiske situation. Men kan ikke helt gennemskue alle de forskellige tilskud mm. Nogen der kan forklare lidt om det ? Har fundet noget ordinært tilskud samt ekstra tilskud. Er man berettiget til begge dele ? Hvad med tilskud fra far ? 

Har ikke helt 100% styr på det. Men så vidt jeg ved, så får man omkring 1200 kr om måneden fra faderen - og han kan så trække noget af det fra i skat så han kun skal betale 700-800 kr.

og så mener jeg (er slet ikke sikker så andre må lige rette mig hvis jeg tager fejl) at du får det ordinære tilskud, og så afhænger det ekstraordinære vidst af ens økonomi - men er som sagt slet ikke sikker.

og så kan man vidst også få friplads eller delvis friplads i børnehave, vuggestue osv hvis ens indkomst er lav nok.

Anmeld

20. januar 2014

forår

Clgh skriver:

Har ikke helt 100% styr på det. Men så vidt jeg ved, så får man omkring 1200 kr om måneden fra faderen - og han kan så trække noget af det fra i skat så han kun skal betale 700-800 kr.

og så mener jeg (er slet ikke sikker så andre må lige rette mig hvis jeg tager fejl) at du får det ordinære tilskud, og så afhænger det ekstraordinære vidst af ens økonomi - men er som sagt slet ikke sikker.

og så kan man vidst også få friplads eller delvis friplads i børnehave, vuggestue osv hvis ens indkomst er lav nok.

Det ordinære og ekstra ordinære tilskud er ikke indkomst bestemt��

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

forår skriver:

Det ordinære og ekstra ordinære tilskud er ikke indkomst bestemt��

Okay - godt at der lige er en der ved det når jeg er i tvivl 

Anmeld

20. januar 2014

LMX

Anonym skriver:

Du får fædrebidrag hver måned, ordinært + ekstraordinært tilskud hver 3. mdr. Du kan søge friplads som er indtægtsbestemt + boligsikring som også er indtægtsbestemt.

Held og lykke med jeres nye tilværelse 

Anmeld

20. januar 2014

Anonym trådstarter

Du får fædrebidrag hver måned, ordinært + ekstraordinært tilskud hver 3. mdr. Du kan søge friplads som er indtægtsbestemt + boligsikring som også er indtægtsbestemt.

Held og lykke med jeres nye tilværelse 

Tak for svar . Prøvede at google igår og fik lidt svar . Vil prøve at ringe på kommunen. Kunne ikke finde noget angående friplads. Ved det er indkomst bestemt men kan ikke finde noget beløb. Og tak . 

Anmeld

20. januar 2014

Anonym trådstarter

Clgh skriver:

Tak for svar. Fandt lidt på google igår men syntes lidt det er en jungle. Som jeg ser er de tilskud ikke indkomst bestemt men kan ikke finde ud af om man er berettigt til begge dele. Ved friplads er indkomst bestemt prøvede forgæves at google efter hvilken satser der afgøre det. Må prøve at ringe på kommunen idag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.