Nogen i samme situation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
3 svar
1 synes godt om
19. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej til jer enlige..

Kort fortalt:

Jeg har været alene under min graviditet, fødsel og barns opvækst (han fylder 2). Nu har jeg dog fundet manden i mit liv og det er jo skønt, vi har besluttet os for at tage skridtet videre og flytte sammen, men dette stiller mig nogle økonomiske spørgsmål, hvilket jeg håber på at der er nogle der kan give svar på.

Jeg er studerende og modtager som enlig dobbelt SU og SU-lån, samt 50% boligstøtte, ekstra tillæg til børnechecken og ekstra tillæg til børnepengene fra faderen, samt at jeg har fuld friplads til ham i institution(0 kr. betales)

Jeg ved at jeg, ved at flytte sammen med min kæreste vil miste den dobbelte SU, SU-lån, boligstøtte og de ekstra tillæg og fred være med det, for man er jo nødt til at tage nogle chancer her i livet hvis man vil videre.

Men hvad jeg ikke synes at kunne finde noget om er hvordan det med fripladsen kommer til at ændre sig når man flytter sammen med en der ikke er barnets far.

Vil der fortsat være friplads? Ved godt at jeg kommer til at skulle betale for ham men hvor meget er det egentlig? Hvilken påvirkning har min kærestes indkomst/økonomi på mit barns friplads?

Jeg håber at der er nogle der har eller er i samme situation da jeg er ret lost på det område, samt gerne vil kunne lægge et budget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2014

forår

hej

Jeg er ret overbevist om at det er husstandens indkomst der gør sig gældende ang fripladsen.

Så hvad du kommer til at betale afhænger af kærestens indtægt og din tilsammen.

Anmeld

19. januar 2014

Lukas&Liam<3

Du kan beregne det på borger.dk hvis du går ind som hvis du ville ansøge også bare lad vær at sende den

Anmeld

19. januar 2014

charlottekri

Jeg mener at du kan regne det ud eller få det at vide på borger.dk under noget dit barns pasning (kan ikke huske hvad siden hedder helt nøjagtigt)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.